۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۳۲۳۳۶۳
همزمان با گرامیداشت هفته معلم؛

همایش تجلیل از مربیان برتر قرآنی در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره امور قرآنی چهارمحال و بختیاری با بیان این که همزمان با گرامیداشت هفته معلم همایش تجلیل از مربیان برتر قرآنی در این استان برگزار می‌شود، گفت: در سال جاری برنامه‌های مختلف فرهنگی در حوزه قرآن کریم در این استان اجرا خواهد شد.
مهدي پرتوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، مهدی پرتوی، رییس اداره امور قرآنی چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در نشست خبری با اهالی رسانه و مطبوعات این استان با اشاره به این که در راستای توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه تفاهمنامه همکاری بین اداره امور قرآنی و کمیته امداد امام خمینی چهارمحال و بختیاری منعقد شده است، گفت: این تفاهمنامه در راستای توسعه فعالیت‌های آموزشی و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه منعقد شده است.

 

وی آموزش مهارت‌های قرآنی را در جامعه از وظایف اداره امور قرآنی چهارمحال و بختیاری برشمرد و گفت: ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه مشارکت نهادهای دولتی را میطلبد.

 

پرتوی افزود: در سال گذشته تفاهمنامه همکاری با برخی از ادارات چهارمحال و بختیاری منعقد شد و امید است با برنامه‌ریزی و همکاری نهادهای دولتی بتوان فرهنگ قرآنی را در جامعه نهادینه کرد.

 

وی از اعزام داور به مسابقات قرآنی در ادارات این استان خبر داد و خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه از اهمیت مهمی برخوردار است و مسؤولان باید بدان توجه کنند.

 

رییس اداره امور قرآنی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: مؤسسات و خانه‌های قرآن فراوانی در این استان فعال هستند و به آموزش قرآن در جامعه می‌پردازند.

 

این مقام مسؤول برگزاری محافل قرآنی، تأمین محتوای آموزشی، اعزام مربی و داور و حمایت از مؤسسات و خانه‌های قرآن تحت نظارت کمیته امداد امام خمینی چهارمحال و بختیاری را از اهداف انعقاد این تفاهم نامه برشمرد.

 

وی همچنین با اشاره به این که همزمان با گرامیداشت هفته معلم همایش تجلیل از مربیان برتر قرآنی در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود، ادامه داد: در سال جاری برنامه‌های مختلف فرهنگی در حوزه قرآن کریم در این استان اجرا خواهد شد.

 

پرتوی از برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم خبر داد و تصریح کرد: این آزمون اردیبهشت ‌ماه امسال در چهارمحال و بختیاری برگزار خواهد شد.

 

وی با بیان این که در سال جاری گروه‌‌های آموزشی به منظور بررسی وضعیت آموزشی مراکز قرآنی در این استان تشکیل می‌شود، بیان داشت: تشکیل گروه آموزشی قرآنی در این استان زمینه رشد و پیشرفت وضعیت آموزشی جامعه قرآنی را فراهم می‌سازد.

 

رییس اداره امور قرآنی چهارمحال و بختیاری از اجرای طرح با قرآن در زلال اعتکاف در چهارمحال و بختیاری در سال جاری خبر داد و گفت: انس با قرآن کریم سبب روشنی دل انسان می‌شود.

 

پرتوی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه ادامه داد: ترویج فرهنگ قرآنی در بین نسل جدید از برنامه‌های مهم این نهاد در سال جاری است./9457/202/ب1

ارسال نظرات