۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۴
کد خبر: ۳۲۳۴۰۲
ربیعی مطرح کرد؛

بقاع متبرکه اولویت بازدید مردم در تعطیلات

خبرگزاری رسا ـ سخنگوی سازمان اوقاف با اشاره به استقبال مسافران نوروزی از طرح آرامش بهاری، گفت: مهمترین هدف طرح، استفاده از ظرفیت امامزادگان و بقاع متبرکه برای ارائه خدمات فرهنگی به مردم است تا این اماکن به اولویت اصلی مردم در ایام خاص سال تبدیل شود.
حسن ربيعي

به گزارش خبرگزاری رسا، حسن ربیعی، سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه در تشریح دستاوردهای طرح آرامش بهاری گفت: امسال پنجمین سالی است که به طور متوالی در بقاع متبرکه و امامزادگان سراسر کشور این طرح برگزار شد.

 

وی با اشاره به استقبال مردم و مسافران و زائران نوروزی از طرح آرامش بهاری، عنوان کرد: مهمترین هدف طرح، استفاده از ظرفیت امامزادگان و بقاع متبرکه برای ارائه خدمات فرهنگی به مردم است تا این اماکن به اولویت اصلی مردم در ایام خاص سال تبدیل شوند .

 

سخنگوی سازمان اوقاف و امورخیریه تصریح کرد: می‌توان گفت که سازماندهی امکانات و منابع و هم‌چنین بسیج نیروهای انسانی برای ارائه خدمات مطلوب معنوی، رفاهی و فرهنگی از اقدامات بزرگ اوقاف در قالب طرح آرامش بهاری است.

 

ربیعی در ادامه خاطرنشان کرد: سال‌های قبل حضور مردم به صورت خودجوش و برنامه‌ریزی نشده بود اما در راستای تبدیل امامزادگان به قطب‌های فرهنگی کشور، طرح‌های مختلف فرهنگی- مذهبی به اجرا گذاشته شده است.

 

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه در تشریح این اقدامات اذعان داشت: برای بهتر شدن سطح برنامه‌ها نیروهای انسانی شامل کارکنان اوقاف، هیئت امنای امامزادگان و خدام را آموزش دادیم تا در این طرح‌ها به طور تخصصی حضور و مشارکت داشته باشند.

 

وی تاکید کرد: از ظرفیت مبلغان نیز استفاده شده و با آموزش این عزیزان، به تقویت طرح و خیمه‌های معرفت پرداخته شده است.

 

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، ارزیابی مثبت مردم و مسئولان را از نقاط قوت طرح دانست و گفت: تقدیر و تشکر مسئولان مانند ائمه جمعه، نمایندگان مجلس، استانداران، فرمانداران و... که به صورت کتبی و شفاهی بیان شده‌است و حضور مردم برای کسب آرامش معنوی و روحانی در ایام تعطیلات در بقاع متبرکه، حاکی از آن است که اوقاف بحمدالله توانسته تا حد زیادی به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر قطب فرهنگی شدن بقاع متبرکه و امامزادگان، جامه عمل بپوشاند و از این رخداد خرسندیم.

 

وی تاکید کرد:تبدیل بقاع به قطب فرهنگی، در راستای توسعه فرهنگ دینی و معرفتی در سطح جامعه است زیرا هجمه فرهنگی شبکه‌های تلویزیونی ماهواره‌ای و شبکه‌های اجتماعی به شدت و با قدرت در تغییر اذهان عمومی در حال انجام است و لذا باید اقدامات مناسب در جهت مقابله و خنثی کردن این جریان‌های انحرافی انجام شود./1325/د102/ی

 

منبع: سازمان اوقاف

 

ارسال نظرات