۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۳۲۳۵۰۷

کنفرانس «شناخت ابعاد شخصیت حضرت زهرا» در استانبول برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ کنفرانس «شناخت ابعاد شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س)» با همکاری وابستگی فرهنگی ایران در استانبول برگزار و از حضرت زهرا(س) به عنوان الگویی ناب برای بشریت تأکید شد.
حضرت فاطمه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، به مناسبت میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س)، کنفرانس «شناخت ابعاد شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س)» روز یکشنبه، 15 فروردین‌ماه به همت مؤسسه خیریه زهرا آنا و با همکاری اتحادیه علمای جابر، بنیاد جعفری و وابستگی فرهنگی ایران و با ضور جمعی از مسؤولان، علما و رؤسای گروه‌های اجتماعی و فرهنگی در منطقه هالکالی استانبول برگزار شد.


 
حجت‌الاسلام شیخ صلاح‌الدین اوزگندوز، امام جمعه استانبول در سخنان آغازین خود، با استناد به آیات قرآن کریم و احادیثی از حضرت رسول اکرم(ص) به فضائل حضرت صدیقه کبری(س) اشاره کرد.


 
وی با اذعان اینکه حضرت زهرا(س)، سیدة نساء العالمین است، گفت: این مهم برای ما شیعیان افتخار بزرگی است که باید قدر آن را بدانیم.


 
امام جمعه استانبول افزود: حضرت زهرا(س) الگویی تمام عیار برای همه بشریت هستند و پیامبران الهی هم برای رفع مشکلات و مصائب به این بزرگوار متوسل می‌شدند.


 
پس از آن، تمل کارادنیز، شهردار کوچک چکمجه ضمن تقدیر از مؤسسه زهرا آنا و اعلام آمادگی برای همکاری و اجرای برنامه‌های مشترک، گفت: همه ما مسلمانان بدانیم در هیچ دینی به غیر از اسلام  به این اندازه به بانوان توجه نشده است و همواره مدیون شخصیت بزرگوار حضرت زهرا(س) هستیم؛ ایشان نه تنها برای بانوان، بلکه الگوی همه هستند.


 
هامون کایا، فرماندار منظقه از دیگر سخنرانان این مراسم بود که در خصوص نقش مؤسسات غیر دولتی در اداره بهتر جامعه، به بیان نقطه نظرات خود پرداخت.


 
بنابر اعلام این خبر، مولودی‌خوانی و شعرخوانی از سوی مدعوین از کشور آذربایجان و اهدای جوایز به برگزیدگان از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.


 
گفتنی است، در این کنفرانس تخصصی مرتضایی‌فر، سرکنسول ایران، علی اوزگندوز، نماینده مردم استانبول در مجلس، سینان قلیچ، مدیرعامل بنیاد جعفری، شیخ حسن کارابلوت، دبیرکل اتحادیه علمای جابر، عبدالرضا راشد، وابسته فرهنگی ایران و حجت‌الاسلام یوسفی، نماینده جامعةالمصطفی(ص) العالمیه در ترکیه حضور داشتند./982/ب
102/د

ارسال نظرات