۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۷
کد خبر: ۳۲۳۵۳۴
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی مطرح کرد؛

آیین معنوی اعتکاف برکت سفره انقلاب اسلامی است/ لزوم رعایت اعتدال در اعتکاف

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک سفره الهی و غذای آسمانی بوده و ولایت روح این مائده آسمانی است، گفت: اعتکاف یکی از سفره‌های معنوی است که به برکت انقلاب اسلامی برای ملت مسلمان گسترده شد.
حجت الاسلام يعقوبي - نشست ستاد ساماندهي شئون فرهنگي در مناسبت هاي مذهبي خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، شامگاه سه‌شنبه در نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی استان که با محوریت مراسم اعتکاف برگزار شد، اظهار کرد: آیین‌های معنوی چون اعتکاف به برکت انقلاب و نظام اسلامی در جامعه دینی ایران احیا شده‌اند.

 

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی سفره الهی و غذای معنوی برای ملت ایران در یک مقطع تاریخی ویژه بود، اضافه کرد: روح این مائده آسمانی نعمت ولایت است زیرا ملت ما پیش از انقلاب اسلامی مفهوم ولایت را نمی‌شناختند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: با پیروزی انقلاب و استقرار نظام مقدس اسلامی بود که مفهوم، کاربرد، قدرت، عزت و اقتدار ولایت و اثرگذاری این مهم را بر انسان‌ها درک کردیم.

 

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه استان خراسان شمالی با قرائت آیه‌ای از سوره مائده، خاطرنشان کرد: خداوند در مقاطعی از تاریخ بشر، بر روی او سفره‌های معنوی و مائده‌های آسمانی می‌گشاید که انقلاب اسلامی در مقطع کنونی نیز یکی از این سفره‌های آسمانی است.

 

وی با اشاره به اینکه این سفره آسمانی برکات و اثرات فراوانی داشت، اضافه کرد: یکی از برکات این سفره احیا و برقرار شدن آیین‌های معنوی چون اعتکاف و نماز جمعه است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به فرا رسیدن ایام البیض، موعد اعتکاف رجبیه، اظهار کرد: اعتکاف سفره‌ای معنوی است که به برکت انقلاب و نظام اسلامی برای ملت مسلمان گسترده شده است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران روح اعتکاف را زنده کرد و سبب شد تا ملت ایران از برکات این مراسم الهی در سایه مقام ولایت استفاده کافی را ببرند.

 

وی با تأکید بر اینکه باید شرایط به‌گونه‌ای فراهم شود که همه اقشار جامعه به ویژه جوانان در کنار این سفره نشسته و از غذای معنوی آن بهره ببرند، ادامه داد: باید از این ظرفیت عظیم اسلامی برای خودسازی و مبارزه با هواهای نفسانی استفاده کنیم.

 

رییس ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان خراسان شمالی با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا در سه روز اعتکاف در فضای معنوی مساجد روح خود را صیقل دهیم، اضافه کرد: در این مسیر معتکفان باید عوامل و وسایلی که مزاحم دعا و ذکر هستند از جمله وسایل ارتباط جمعی را به حداقل برسانند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه فرد معتکف سه روز تلاش می‌کند تا از فضای مادی و دل‌بستگی‌های دنیوی جدا شده و پیمانه معنویت خود را سنگین کند، گفت: خودسازی و سازندگی در خلوت انجام می‌شود و فرد معتکف باید سعی داشته باشد در خلوت خویش با خدا، دیو هوای نفس را در درون خود از بین ببرد.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی همچنین با تأکید بر رعایت اعتدال در اعتکاف، خاطرنشان کرد: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که معتکفان توجه بیشتری به ذکر و دعا، تفسیر قرآن، نهج‌البلاغه و نماز داشته باشند نه آنکه بیشتر وقت آن‌ها صرف گوش کردن به سخنرانی‌های طولانی‌مدت شود./9314/202/ب3

ارسال نظرات