۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۸
کد خبر: ۳۲۳۵۴۹
استاد حوزه علمیه:

اقتصاد مقاومتی کشور را در برابر هجمه های وسیع فقر و مشکلات اقتصادی واکسینه خواهد کرد

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهش حوزه علمیه امام هادی(ع) شهرستان عنبرآباد گفت: اقتصاد مقاومتی که ارتباط نزدیکی با روحیه استقلال طلبی دارد در زمره یکی از مهم ترین مباحث روز کشور قرار گرفته است؛ چرا که دارای اهداف بلند مدت است و در صورت موفقیت، کشور را در برابر هجمه های وسیع فقر و مشکلات اقتصادی واکسینه خواهد کرد.
فضيلتي نيا

حجت الاسلام حسین فضیلتی‌نیا، معاون پژوهش حوزه علمیه امام هادی(ع) شهرستان عنبرآباد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، اظهار کرد: چند سالی است که از سوی مقام معظم رهبری در لحظه تحویل سال با عنایت به مسائل مهم و ضروری کشور بر سال جدید نامگذاری صورت می پذیرد که می شود گفت هدف، ترسیم یک نقشه راه در جهت رشد و تعالی در همه ابواب مهم و حیاتی کشور است.


وی بیان کرد: امسال نیز بنابر ضرورت، ایشان اقتصاد مقاومتی که یکی از مباحث استراتژیک محسوب می شود با عنایت همگان به اقدام و عمل را در دستور کار قرار دادند؛ اقتصاد مقاومتی که ارتباط نزدیکی با روحیه استقلال طلبی دارد در زمره یکی از مهم ترین مباحث روز کشور قرار گرفته است؛ چرا که دارای اهداف بلند مدت می باشد که در صورت موفقیت، کشور را در برابر حجمه های وسیع فقر و مشکلات اقتصادی واکسینه خواهد کرد.


حجت الاسلام فضیلتی نیا تصریح کرد: مقام معظم رهبری با عنایت به حجمه گسترده دشمنان برای زمین گیر کردن انقلاب اسلامی از راه تحریم ها و فلج نمودن اقتصاد ایران، حدود هفت سالی است که از شعارهای اقتصادی به عنوان نام سال استفاده می کنند و این اهمیت موضوع را بیش از پیش روشن می سازد.


استاد حوزه با بیان این که امروز اقتصاد مقاومتی به عنوان یک الگوی مناسب برای برون رفت از مشکلات اقتصادی جزء هویت ملی ما محسوب می شود، خاطرنشان کرد: باید از آن برای مستحکم کردن پایه های اقتصاد کشود استفاده کنیم و باید بدین نکته مهم توجه کرد که اقتصاد مقاومتی غیر از ریاضت اقتصادی است؛ چرا که امروز مدل ریاضت اقتصادی در غرب محکوم به شکست می باشد.


معاون پژوهش حوزه علمیه امام هادی(ع) شهرستان عنبرآباد افزود: اقدام و عمل در باب اقتصاد مقاومتی به ویژه برای کسانی که در رأس مسئولیت اجرایی قرار دارند از باب پرچمدار و بسترساز بودن این مهم، باید حائز اهمیت باشد تا با تلاش بستر مطمئنی را برای استقرار اقتصاد مقاومتی فراهم آورند.


وی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: اتکاء بر سرمایه های نفتی باعث شده تا از این طلای سیاه به صورت بی رویه برای تامین هزینه های کشور استفاده شود حال فکر کرده ایم که با نزدیک شدن به اتمام این موهبت زیر زمینی چه خواهد شد؟


حجت الاسلام فضیلتی نیا ابراز کرد: پیاده نشدن اقتصاد مقاومتی به معنای اعم خود، و در مقابل رشد اقتصاد نفتی نه تنها سبب اشتغال زایی نمی شود بلکه وابستگی ما در استفاده هر چه بیشتر از ذخایر زیر زمینی را نیز بیشتر خواهد کرد، از این رو تا دیر نشده باید اقتصاد را به سمت ذخایر غیر نفتی برد که به حمدالله کشور ما در صادرات محصولات غیر نفتی در جهان خویش را ثابت کرده است.


این استاد دانشگاه ادامه داد: با توجه به اینکه کشور ما چه از سمت شمال و دریای خزر و چه از سمت جنوب و خلیج فارس در شاهراه اقتصادی دنیا قرار گرفته، با هوشیاری مسؤولین و همکاری مردم می توانیم ظرفیت های قوی را برای خود تعریف کنیم تا در مقابل همه تحولات اقتصادی آینده ایستاده و دچار آسیب نشویم.


معاون پژوهش حوزه علمیه امام هادی(ع) شهرستان عنبرآباد اضافه کرد: متاسفانه می بینیم امروز امید اقتصادی برخی از دولت مردان در رفع مشکلات اقتصادی به خارج بیشتر از پتانسیل داخلی معطوف است و گمان ایشان این است که می شود بر اساس سیاست خارجی و مذاکره و در نهایت رابطه، مسائل کلان اقتصادی را حل کرد اما در عمل، تجربه تا کنون چیزی را غیر از این نمایان ساخته است.


وی گفت: تأکید حضرت آقا نه تنها بر اقتصاد مقاومتی بلکه اقدام و عمل را نیز شامل می شود، بنابراین به جای این که با برگزاری سمینارها و همایش ها دائم دم از این بحث بزنیم، باید عمل نیز سرلوحه کارها باشد که در غیر این صورت کارها پیش نخواهد رفت.


حجت الاسلام فضیلتی نیا عنوان کرد: حال در یک تصویر اجمالی باید عرض کنم که تحقق شعار سال 1395که از سوی مقام معظم رهبری سال اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل نام گذاری شده است، نیازمند عزم و اراده ای ملی و همچنین شرکت همه جانبه دست اندرکاران امور اقتصادی کشور همدوش مجلس و دولت در میدان عمل است.


این استاد حوزه در ادامه اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی با حداکثرسازی ارزش افزوده و تولید ثروت می تواند از همه منابع زیرزمینی و روزمینی و نیروی انسانی وافر، کمک بگیرد بنابراین می بینیم غربی ها و دشمنان نظام شدیدا از الگوی اقتصاد مقاومتی ما هراس دارند و در پی شکست این مهم اند تا اینگونه به جامعه القاء کنند که این طرح محکوم به شکست است.


وی یادآور شد: اگر ملت و دولت همگام بنا را بر استفاده و حمایت از تولید داخلی کشور بگذارند و قویا از آن حمایت کنند آثار بسیار خوبی را در بازارهای کالا، تجارت و سرمایه گذاری خواهیم داشت، بنابراین دشمن هرگز نمی تواند با بهانه تحریم های اقتصادی و غیره آن را تحت کنترل خود درآورد.


حجت الاسلام فضیلتی نیا بیان کرد: ما با فدا کردن مزیت ها و استعدادهای کشور با واردات بی رویه مخالفیم و آن را مصداق شکست تولید داخل می دانیم، از این رو هرگونه تعامل و تجارت با کشورهای بیگانه از سوی دولت باید به سمت و سوی بازی برد برد در اقتصاد حرکت کند.


معاون پژوهش حوزه علمیه امام هادی(ع) شهرستان عنبرآباد تصریح کرد: امروز اگر بخواهیم از رکود اقتصادی بیرون بیاییم باید نقش مردم در بخش تولید ثروت را پر رنگتر کنیم و این میسر نیست مگر با کوچک کردن دولت و واگذاری هرچه بیشتر بنگاههای اقتصادی به بخش خصوصی.


وی در پایان افزود: نهایتا مردم ما از مسؤولان انتظار دارند که رشد اقتصادی و در پی آن خروج از رکود تورمی و حل مشکلات معیشتی را نه در حرف بلکه عملا ببینند و این میسر نیست مگر با حرکت جهاد گونه و اقدام و عمل در این عرصه مبارک که با عنایت همه جانبه از سوی آحاد مردم و مسؤولان کشور، این مراحل رشد و توسعه همراه با پیشرفت حاصل می شود./9709/202/ب3

ارسال نظرات