۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۳۲۳۵۹۸
در باغ موزه دفاع مقدس؛

اختتامیه سومین جشنواره اسوه های صبر و مقاومت برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ اختتامیه سومین جشنواره اسوه های صبر و مقاومت با حضور مادران و همسران شهدا در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.
مريم مجتهد زاده رييس مرکز امور زنان و خانواده رياست جمهوري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مریم مجتهد زاده رییس سازمان نشر آثار و حفظ ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس در اختتامیه سومین جشنواره اسوه های صبر و مقاومت که با حضور مادران و همسران شهدا پیش از ظهر امروز چهارشنبه 18 فروردین در سالن خلیج فارس باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، گفت: در هشت سال جنگ تحمیلی مسائل عبرت آموزی وجود داشته است که نمی توان به سادگی از آن عبور کرد، بنابراین خاطرات سال های جنگ تحمیلی باید برای نسل جدید احیا شود.

 

رییس سازمان نشر آثار و حفظ ارزش های زنان در دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: در نشست هایی که برگزار شد تصمیم بر تجلیل از خانواده شهدا با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری گرفته شد تا از آنها به عنوان الگو در جامعه یاد شود و این همایش برای الگوسازی از زنان مجاهد و سبک زندگی اسلامی از زندگی شهدا برگزار خواهد شد.

 

وی در رابطه با هدف برگزاری این همایش، گفت: هدف اصلی این همایش نشان دادن مفهوم شهادت است و اینکه یاد شهدا زنده نگه داشته شود، بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر است شهدا نیست، بسیاری از خانواده های شهدا سختی ها را در دوران جنگ تحمیلی تحمل و صبر جمیل کردند و درس ایثار و آزادگی را به همه نشان دادند و این نقش کمی نیست و باید نشان داده شود.

 

رییس بنیاد نشر آثار و حفظ ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس اظهار داشت: در زمان جنگ تحمیلی ارزش هایی وجود دارد که باید این ارزش ها برای نسل جوان تبیین شود، نباید به سادگی از کنار آن عبور کرد و ما در یک حیات طیبه به دنبال شکوفایی ارزش های دفاع مقدس هستیم و سال های دفاع مقدس ما باید الگویی برای همه کشورهای مسلمان شود.

 

وی عنوان کرد: وظیفه ما در قبال این حرکت بزرگ این نیست که تنها یک جشنی برگزار شود اما شرایط جامعه به گونه ای است که تنها نباید به یک جشن اکتفا کرد، باید فضای جدیدی ایجاد شود و این فکر جدید ایجاد تمدن نوین اسلامی است، در این مسیر ما قصد نداریم عقیده ای را تحمیل کنیم بلکه قصد داریم تا اسلام را به آن شکلی که است نشان دهیم و نقش زنان در این عرصه نقش تأثیرگذار و ممتازی است.

 

مجتهدزاده در پایان صحبت های خود خاطرنشان کرد: زنان در طول تاریخ در حاشیه نبوده اند بلکه زنان همواره در متن جامعه بوده و حضرت زینب کبری (س) به عنوان الگوی زنان هستند، در شکل گیری آرمان ها و اهداف آینده باید پیام مقام معظم رهبری را مورد توجه و گسترش دهیم، زنان الگوی سوم نه شرقی و نه غربی و به عنوان معلم ثانی نقش مهم و عظیمی را دارند.

 

شایان ذکر است در پایان مراسم از کتاب های «راه روشن»، «عروس های جنگ»، «مرواریدهای هور»، «نقش زنان در تحقق فرایند نوین اسلامی» و «زنان صبور سرزمین من» رونمایی به عمل آمد./ 818/202/ب1

ارسال نظرات