۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۳۲۳۶۱۲
امام جمعه ماکو:

اقدام و عمل، تأکیدی بر پرهیز از شعارزدگی در اقتصاد مقاومتی/ برجام‌های دیگر زمینه نفوذ دشمن را فراهم می‌کند

خبرگزاری رسا ـ رییس حوزه های علمیه ماکو گفت: کسانی که فکر می‌کنند با اعتماد به آمریکا و دنبال کردن برجام‌های دیگر می‌توانند مشکلات را حل کنند سخت در اشتباهند و راه درست برای برطرف کردن مشکلات جز اجرا کردن اقتصاد مقاومتی و پرداختن به ظرفیت‌های درونی، نیست.
حجت الاسلام رنجبري

حجت الاسلام ایوب رنجبری، امام جمعه ماکو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، اظهار کرد: در مسیر حماسه اقتصادی تاکنون حرکت ها و قدم های برداشته شده در حد شعار بوده است و آن چیزی که رهبر معظم انقلاب در نظر داشته اند انجام نگرفته است و امسال خواستار اقدام و عمل شده اند.


وی با تاکید بر اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند اقدام و عمل است، افزود: باید سیاستگذاری ها، ریل گذاری ها و راهبردهایی که مقام معظم رهبری ارائه داده اند را نه برای امسال بلکه برای چندین سال آینده اجرایی کرد چراکه در یک سال موفقیت حاصل نمی شود.


امام جمعه ماکو با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی امری دانش بنیان، تولید محور و باور به تولید و داشته‌های داخلی است، تصریح کرد: اگر ما این بحث را در شعار خلاصه کنیم، قطعا موفق نخواهیم شد و مقام معظم رهبری نیز از این امر گلایه‌مند بودند که تنها به شعارزدگی دچار می‌شویم و امسال در کنار اقتصاد مقاومتی، کلمات اقدام و عمل را نیز مطرح کردند.


بهترین راهکار مقاوم سازی اقتصاد توجه به تولید ملی است


حجت الاسلام رنجبری با بیان این که بهترین راهکار مقاوم سازی اقتصاد توجه به تولید ملی است، افزود: برای بهبود وضعیت اقتصادی در کشور باید از تکیه بر سرمایه هایی مانند نفت که تمام شدنی هستند پرهیز کنیم و به تولید ملی اهمیت بیشتری دهیم.


وی تصریح کرد: برای حضور مردم در اقتصاد باید برنامه ریزی دقیقی صورت بگیرد و در این راستا باید زمینه حمایت از تولید، صنایع و کارآفرینان را فراهم کرد.


حجت الاسلام رنجبری گفت: از دیگر عواملی که در تحقق حماسه اقتصادی تاثیر مثبتی دارد وجود وجدان کاری، دقت در کیفیت و رشد تولیدات داخلی است و برای تحقق یافتن آنها نیز باید از تولیدات و سرمایه گذاران داخلی حمایت جدی شده و از اسراف گرایی پرهیز شود.


امام جمعه ماکو با تأکید بر وظیفه سنگین دولت در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: اقدام و عمل در زمینه اقتصاد مقاومتی منحصرا وظیفه دولت است و دیگر دستگاه‌ها باید دولت را در این زمینه یاری کنند؛ دولت راهبر این کشتی است و اگر حرکت نکند دیگران نیز نمی‌توانند به آن کمک کنند.


وی ادامه داد: دولت باید در مسیر اجرای اقتصاد مقاومتی از ظرفیت‌های قوای مقننه و قضائیه و دیگر نهادهای کشور استفاده کند.


امام جمعه ماکو با اشاره به اینکه نقطه شروع اقتصاد مقاومتی، سیاستگذاری برای اصلاح الگوی مصرف است، خاظر نشان کرد: مصرف، تولید را جهت می‌دهد و این دو در کنارهم، جهت سرمایه گذاری را مشخص می کنند و رونق تولید داخلی و کاستن از وارداتی که می‌تواند به افول و کم رونقی و توقف واحدهای تولیدی داخلی منجر شود، موجب استقلال اقتصادی، قطع وابستگی به خارج و ارتقای تکنولوژی در سطح کلان تر می شود.


برجام 2 و 3 هم مشکلات کشور را حل نخواهد کرد

رییس حوزه های علمیه ماکو با بیان اینکه طرح برجام 2 و 3 و ... زمینه‌سازی برای نفوذ است، گفت: کسانی که فکر می‌کنند با اعتماد به آمریکا و دنبال کردن برجام‌های دیگر می‌توانند مشکلات را حل کنند سخت در اشتباهند و راه درست برای برطرف کردن مشکلات جز اجرا کردن اقتصاد مقاومتی و پرداختن به ظرفیت‌های درونی، نیست.


حجت الاسلام رنجبری با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی بیشتر به داشته ها و نیروهای درونی تاکید می کند، گفت: نیروی داخلی کشور  می تواند پاسخگوی نیازهای جامعه باشند و اقتصاد مقاومتی مفهومی است که درپی مقاوم سازی، بحران زدایی وترمیم ساختارها و نهادهای فرسوده و ناکارآمد موجود اقتصادی مطرح می شود.


وی گفت: باور و مشارکت همگانی و اعمال مدیریت‌های عقلایی و مدبرانه، پیش شرط و الزام تحقق اقتصاد مقاومتی  است که بر کاهش وابستگی ها و حمایت از تولید داخلی و تلاش برای خود اتکایی تأکید دارد./936/302/ب1

ارسال نظرات