۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۶
کد خبر: ۳۲۳۶۸۹

بیست و سومین مسابقه بین المللی قرآن در مصر برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ وزارت اوقاف مصر از برگزاری مسابقه بین المللی قرآن کریم در هفته آینده در استان سینا خبر داد.
محمد مختار جمعه، وزير اوقاف مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، وزارت اوقاف مصر از آمادگی کامل خود برای آغاز بیست و سومین مسابقه بین المللی قرآن کریم در شرم الشیخ مصر خبر داد.


این مسابقه از یکشنبه هفته آینده به مدت پنج روز در رشته‌های حفظ و ترتیل قرآن کریم، فهم معانی قرآن، درک علوم و اخلاق قرآنی با مشارکت 60 کشور از سراسر جهان برگزار می‌شود.


مختار جمعه وزیر اوقاف مصر با اعلام این خبر افزود: برگزاری این مسابقه در راستای اهمیت و اهتمام ویژه مصر به موضوع حفظ قرآن، آداب مرتبط با آن و ارائه ترجمه‌ای به روز و مبتنی بر درک واقعیت‌های پیش رو و پیشرفت جامعه خواهد بود.


وی خاطر نشان کرد: با آنکه شاهد مسابقه‌های مختلف قرآنی در سراسر جهان هستیم اما آنچه که این مسابقه را از سایر مسابقات قرآنی متمایز می‌سازد حضور نزدیک به 60 کشور و تمرکز بر فهم معانی قران و اختصاص بخشی از مسابقه به رقابت حفظ قرآن است.


وزیر اوقاف مصر امروز چهارشنبه در مصاحبه‌ای مطبوعاتی گفت: برگزاری این مسابقه برای اولین بار در منطقه سینا حاوی پیام وجود امنیت و ثبات در مصر، تاکید بر رحمانیت اسلام و نیز نفی تبلیغات گروه‌های افراطی و صاحبان گفتمان خشونت طلب است.


گفتنی است کشورهایی نظیر فلسطین، عربستان سعودی، اندونزی، الجزائر، بحرین و ... برای حضور در این مسابقه اعلام آمادگی کردند./981/ب903/د

ارسال نظرات