۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۳۲۳۷۵۳
سرپرست حوزه هنری خراسان شمالی:

هنرمندان با تبدیل شعار سال به گفتمان، برای تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش کنند

خبرگزاری رسا ـ سرپرست حوزه هنری خراسان شمالی با بیان اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی با قدرت فرهنگ و هنر امکان‌پذیر است، گفت: هنرمندان باید با تبدیل شعار سال به گفتمان، آن را به مطالبه جامعه تبدیل کنند.
وحيد نمازي- سرپرست حوزه هنري خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، وحید نمازی، سرپرست حوزه هنری استان خراسان شمالی، امروز به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت شهید آوینی و هفته هنر انقلاب اسلامی، در جمع خبرنگاران به تشریح برنامه‌های این هفته پرداخت و اظهار کرد: در هفته هنر انقلاب اسلامی در استان خراسان شمالی 30 عنوان برنامه محوری با رویکرد توجه به شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به تشکیل ستاد هفته هنر در استان در سه سال اخیر، اضافه کرد: مهم‌ترین هدف از برگزاری این برنامه‌ها گرامیداشت یاد و خاطره شهید آوینی و ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی در بین مردم و هنرمندان است.

 

نمازی افزود: برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی و طرح‌های حوزه هنری خراسان شمالی در سال جاری به سه هدف کلی تبیین مبانی و مصادیق هنر انقلاب اسلامی در راستای رسیدن به فهم مشترک بین هنرمندان و مسؤولان، برگزاری نشست‌های تخصصی و شناساندن چهره‌های شاخص هنر انقلاب اسلامی و معرفی مصادیق هنر انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.

 

وی با اشاره به اجرای پروژه نقد و بررسی آثار شهید آوینی در قالب طرح «شمیم حیات» در استان، گفت: این طرح از بیست و هفتم فروردین‌ماه جاری و هم‌زمان با پایان یافتن هفته هنر انقلاب اسلامی، در راستای تبیین مبانی معرفتی، علمی و عملی آثار مکتوب آوینی در استان اجرایی شده و به مدت شش ماه ادامه خواهد داشت.

 

نمازی اجرای نمایش، برگزاری نشست تخصصی ادبیات پایداری، برگزاری شب شعر انقلاب، رونمایی از دو عنوان کتاب شعر، رونمایی از کتاب جعفرقلی زنگلی، برگزاری نمایشگاه، نشست تخصصی و ورک شاپ کاریکاتور به صورت مشترک با حوزه هنری سمنان، غبارروبی از گلزار شهدا، برگزاری نمایشگاه‌های تجسمی و غیره را برخی از برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی در استان خراسان شمالی عنوان کرد.

 

وی با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده حوزه هنری استان در سال جدید نیز اظهار کرد: این برنامه‌ها در شش محور شامل تولید آثار فاخر هنری در رشته‌های مختلف، برگزاری پاتوق‌ها و کارگاه‌ها، برگزاری نشست‌های تخصصی و محافل هنری و جشنواره‌ها، برگزاری جشنواره حریم ماه با مشارکت شرکت گاز استان و شروع پروژه دانشنامه فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی با رویکرد توجه به فرهنگ عامه استان با 100 عنوان اجرایی می‌شوند.

 

نمازی با بیان اینکه پروژه دانشنامه به محض دریافت اعتبار آغاز خواهد شد، تصریح کرد: دانشنامه فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی با رویکرد توجه به فرهنگ عامه استان خراسان شمالی با نگاه پژوهشی و ادبی و در قالب اطلس فرهنگی و هنری استان در مدت چهار الی پنج سال تدوین می‌شود.

 

سرپرست حوزه هنری استان خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شعار سال، اظهار کرد: فرهنگ و هنر نقش مهمی در تقویت زیرساخت‌ها داشته و هنرمندان می‌توانند با تبدیل اقتصاد مقاومتی به مطالبه جامعه، در تحقق شعار سال مشارکت داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی با قدرت فرهنگ و هنر ممکن است، افزود: هنر و هنرمندان امروز به انقلاب و نظام اسلامی وامدار بوده و باید دین خود را ادا کنند.

 

نمازی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی سبب شد تا سوژه‌های هنری به سوی حقیقت هدایت شده و هنر متعهد ایجاد شود، ادامه داد: از طرف دیگر انقلاب هم به هنر نیاز دارد چرا که به فرموده رهبری پیامی ماندگار و مانا می‌شود که در قالب هنر ارائه شود.

 

گفتنی است، بیستم فروردین‌ماه سالروز شهادت شهید سیدمرتضی آوینی در سال 1372 بوده و نخستین روز هفته هنر انقلاب اسلامی نیز محسوب می‌شود./9314/202/ب1

ارسال نظرات