۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۳۲۳۸۳۰
علمای بحرین:

سیاست سرکوب و خشونت به شکست منتهی می‎شود

خبرگزاری رسا ـ علمای بحرین با محکومیت اقدام ماموران امنیتی آل خلیفه تاکید کردند که استفاده از سرکوب و خشونت کارآیی خود را از دست داده است.
علماي بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، علمای شیعه بحرین با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومیت اقدام وحشیانه ماموران امنیتی نظام آل خلیفه در حمله به شهروندان منطقه شهرکان، سازمان‌های حقوق بشر را به پذیرش مسؤولیت خود در قبال مبارزه با گروه‌های سرکوبگر وابسته به حکومت بحرین دعوت کردند.


در حمله دیروز ماموران امنیتی آل خلیفه به شهروندان منطقه شهرکان که در مراسم تشییع شهید علی عبدالغنی شرکت کردند، ده‌ها تن زخمی شدند.


در این بیانیه آمده است: در روز تشییع پیکر شهید علی عبدالغنی دوربین‌ها صحنه دیگری از وحشی‌گری و خشونت نیروهای امنیتی با شهروندان بحرینی را به ثبت رساندند. در حمله وحشیانه منطقه شهرکّان ماموران امنیتی با لباس رسمی به منزل برخی شهروندان وارد شده و یکی از نیروهای امنیتی با پرتاب بمب صوتی به درون منزل اقدام به ایجاد رعب و وحشت در میان اهالی کرد.


علمای بحرین خاطر نشان کردند: این اقدام یک جنایت بزرگ و به معنای جایز شمردن خون ملت، تعدی به امنیت مردم و زنان و کودکان، مباح شمردن ورود به منازل و استفاده از مجازات دسته‌جمعی است. این جنایت‌ها نشان از رفتار وحشیانه مزدوران حکومتی با مردم در سایه سیاست مصونیت از مجازات بوده و بخشی از الگوی تعامل مسؤولان با مخالفان را به نمایش می‌گذارد.


آنان  با محکومیت سیاست‌های نظام آل خلیفه در استفاده از تحکّم و خشونت در پیشبرد اهداف خود، سازمان‌های بین المللی حقوق بشر را به انجام وظایف انسانی خود دعوت و خواستار متوقف سازی رفتارهای سرکوبگرانه و خشونت طلب نهادهای وابسته به نظام آل خلیفه شدند.

 

علمای بحرین در پایان تاکید کردند که سیاست سرکوب و افراط‌گرایی به شکست انجامیده و هیچ‌گاه نمی‌تواند مردم را در دستیابی به حقوق قانونی خود محروم سازد./981/ب902/د

ارسال نظرات