۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۳۲۳۸۴۹
علمای سنی لبنان:

جلوگیری از پخش شبکه المنار در راستای تامین اهداف اسرائیل است

خبرگزاری رسا ـ دو تن از علمای اهل تسنن لبنان توقف پخش شبکه المنار از سوی شرکت مصری نایل ست را محکوم و آن را در راستای اهداف مخالفان محور مقاومت توصیف کردند.
شيخ ماهر عبدالرزاق، رييس جنبش الاصلاح و الوحده لبنان

 

به گزراگزارش ش خبرگزاری رسا، شیخ ماهر عبدالرزاق، رییس جنبش اصلاح و وحدت لبنان با صدور بیانیه ای، ضمن محکوم کردن توقف پخش شبکه المنار از سوی شرکت ماهواره ای نایل ست، گفت که این اقدام به معنای نادیده گرفتن کرامت مردم لبنان است.

 

وی افزود: این اقدام زیر پا گذاشتن آزادی بیان در لبنان تلقی می شود و مسؤولان دولتی باید نسبت به این مساله واکنش نشان دهند. دولت لبنان مسؤول حفظ شبکه های ماهواره ای لبنان بوده و باید ادامه کار این شبکه ها را تضمین کند.

 

این عالم اهل سنت لبنان توقف پخش شبکه المنار را ظالمانه و در راستای تامین اهداف رژیم صهیونیستی خواند و اظهار داشت: برنامه های این شبکه در راستای حمایت از فلسطین و در اولویت قرار دادن قضایای محور مقاومت است و دشمنان سعی کرده اند با جلوگیری از پخش این شبکه، ندای حق مقاومت را خاموش کنند.

 

شیخ ماهر عبدالرزاق تاکید کرد: جای تعجب است که شبکه های فتنه گر و اشاعه کننده فسق و فجور اجازه پخش در این شرکت را دارند اما شبکه حامی مقاومت که اخلاق وادب را سرلوحه کار خود قرار داده، مسدود می شود.

 

دبیرکل جنبش اصلاح و وحدت لبنان خاطر نشان کرد: اقدام شرکت نایل ست غیر قانونی و غیر حرفه ای بوده و پاسخی به فشارهای اعمال شده از سوی کسانی است که با مواضع شبکه المنار در قضایای جهان عرب از جمله مساله فلسطین مخالفت می ورزند.

 

وی در پایان گفت: ما به یک رسانه ای نیاز داریم که ندای مقاومت و آرمان های این محور شریف را در مبارزه با رسانه های صهیونیستی آمریکایی به گوش جهانیان برساند و از شرکت نایل ست می خواهیم با تجدیدنظر در این مساله خدمت بزرگی به جهان عرب و اسلام کند.

 

از سوی دیگر  شیخ احمد قطان، دبیرکل جبش قولنا والعمل لبنان با صدور بیانیه ای اقدام شرکت مصری نایل ست مبنی بر متوقف کردن پخش شبکه نایل ست را محکوم کرد و گفت: این یک اقدام ظالمانه در حق شبکه مقاومت و مستضعفان است.

 

وی افزود: توقف پخش شبکه المنار در راستای خدمت به دشمنان جهان عرب و اسلام بوده واقدامی خصمانه علیه محور مقاومت تلقی می شود. رژیم صهیونیستی از این اقدام سود می برد و تسلیم شدن در برابر فشار دشمنان مایه شرمندگی مسؤولان این شرکت است.

 

این عالم اهل سنت لبنان از رمزی جریج، وزیر رسانه و همچنین از دولت خواست که موضع گیری مناسبی در قبال این اقدام اتخاذ کنند. /1321/ب901/د

ارسال نظرات