۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۳
کد خبر: ۳۲۳۸۸۹

انتقاد شدید الازهر از حمله هندوها به مسلمانان به بهانه استفاده از گوشت گاو

خبرگزاری رسا ـ الازهر مصر نسبت به حمله هندوها به مسلمانان به بهانه استفاده از گوشت گاو در هند به شدت ابراز نگرانی کرد.
الازهر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، الازهر مصر در پیامی از حمله گسترده هندوها علیه مسلمانان به دلیل استفاده از گوشت گاو به شدت انتقاد کرد و افزود: گرچه گاو نمادی مقدس برای هندوهاست اما آیا حق دارند به این دلیل جان مردم بی گناه را بگیرند؟ چرا هندوها به این بهانه به کشتار مسلمانان می پردازند اما هیچ واکنشی نسبت به خرید و فروش گوشت گاو از سوی برخی اعضای حزب راست هند انجام نمی دهند؟

 

این مرکز افزود: رهبران هندو در حالی استفاده از گوشت گاو را برای مسلمانان ممنوع می دانند که به خارجی های مقیم هند این اجازه را می دهند.

 

الازهر با اشاره به اینکه این مساله به عاملی برای اختلاف مذهبی در هند مبدل شده است، تصریح کرد: در سال 2014 بیش از 605 نزاع مذهبی رخ  داد که 60 عدد از آنها مرتبط با گوشت گاو بود. در سال 2015 نیز حادثه دردناکی در این زمینه رخ داد و یک مسلمان کهنسال به بهانه استفاده از گوشت گاو در خیابان ها بر زمین کشیده شد تا جان خود را از دست داد.

 

در ادامه این پیام آمده است: فرزند وی نیز به سختی مجروح شد که در بیمارستان مورد مداوا قرار گرفت. در همان سال نیز 6 مسلمان به اتهام ذبح گاو و استفاده از گوشت آن با حمله شدیدی مواجه شدند.

 

این مرکز اسلامی خاطر نشان ساخت: جمعی از جوانان با عنوان مدافعان عقاید هندو در عید قربان سال گذشته در شهر دهلی جمع شده تا جلوی ذبح گاو را بگیرند و در این راستا نیز پیام های تهدیدآمیزی منتشر کردند.

 

الازهر در بخش پایانی تأکید کرد که اعضای یک حزب هندو نیز در شهر حیدرآباد گردهم آمده و نسبت به آنچه بی تفاوتی دولت نسبت به ذبح و استفاده از گوشت گاو نامیدند، به دولت اعتراض کردند./980/ب902/د

ارسال نظرات