۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۳۲۳۹۲۴
آیت الله مجتهد شبستری:

استکبار جهانی آرزوی سلطه دوباره بر ایران و از بین رفتن اسلام را به گور خواهد برد

خبرگزاری رساـ امام جمعه تبریز با بیان این‌که استکبار باید بداند از نظر رهبری و ملت ایران هیچکدام از آرزوهایش دست یافتنی نیست، گفت: استکبار جهانی آرزوی سلطه دوباره بر ایران اسلامی و از میان رفتن اسلام ناب محمدی را با خود به گور خواهد برد
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، امام جمعه تبریز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه تبریز تحولات و حوادث اخیر قره باغ را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: تحولات قره باغ باید با مسالمت حل شود.


وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب، ابراز داشت: قره باغ جز اراضی اسلام است، ضرورت دارد تمامیت ارضی کشور جمهوری آذربایجان حفظ شود و حوادث و اتفاقات قره باغ بدون ایجاد مشکل بزرگی حل و رفع گردد.


امام جمعه تبریز با بیان این‌که ایران اسلامی با اشغالگری مخالف است و از تمامیت ارضی کشور آذربایجان حمایت می‌کند، گفت: نباید در مسائل کشور های اسلامی و مسلمین کفار ورود پیدا کنند، مشکلات از طریق مسلمانان حل شود.


وی با تأکید بر گفت‌وگو و حل مشکلات از راه‌های مسالمت آمیز، خاطرنشان کرد: اسرائیل جنایت کار و کودک کش به دنبال متشنج کردن فضای آسیای میانه است و به دنبال ایجاد درگیری و خشنونت در این منطقه بزرگ است.


عضو خبرگان رخبری با اشاره به توطئه های صهیونیستی آمریکایی، تأکید کرد: ضرورت دارد با اقدامی سنجیده و از روی خرد در جهت رهایی قره باغ از جای گیری توطئه‌های کشور های استکباری و اسرائیل جلوگیری کرد.


وی در بخش دیگری از سخنان خود بد عهدی و غیر قابل اعتماد بودن آمریکا را مورد اشاره قرار داد و ادامه داد: طبق بیان مسؤولان بعد از گذشت 80 روز از توافق هنوز تحریم ها رفع نشده است و به جای رفع تحریمات آن ها شدت یافته است.


نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اقدامات اخیر آمریکایی ها و برنامه ریزی آن ها، تصریح کرد: آمریکا به دنبال بهانه تراشی برای افزایش فشارها علیه ایران اسلامی است تا بتواند با سیاست های مداخله جویانه و استکباری خود را پیش برد.


وی انگیزه و هدف کشور های غربی و آمریکا را کوتاه آمدن ایران از حمایت جبهه مقاومت دانست و ادامه داد: آرزوی غرب و خواب غیر قابل تعبیر آن ها کوتاه آمدن ایران در مقابله با امپریالیسم جهانی است، ایران بر اهداف خود استقرار و ثبات دارد.


امام جمعه تبریز با اشاره به برنامه آمریکا در تضعیف بنیه دفاعی کشور، خاطرنشان کرد: دشمن از رهگذر تضعیف بنیه دفاعی کشور به دنبال ورود تروریسم به داخل مرز های ایران است، آنان می‌خواهند کشورمان موشک و قدرت نظامی نداشته باشد.


وی با بیان این‌که استکبار باید بداند از نظر رهبری و ملت ایران هیچکدام از این آرزوها دست یافتنی نیست، ابراز داشت: استکبار جهانی آرزوی سلطه دوباره بر ایران اسلامی و از میان رفتن اسلام ناب محمدی را با خود به گور خواهد برد./854/201/ب2

ارسال نظرات