۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۳۲۳۹۴۸
آیت الله قربانی:

همدلی دولت و ملت دشمن را مأیوس می‌کند/ عمل به اقتصاد مقاومتی سبب سربلندی و عدم تسلیم در برابر آمریکا می شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه رشت با تأکید بر ضرورت اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی نباید روی کاغذ بماند بلکه باید در متن جامعه اجرایی شود،اگر می خواهیم تسلیم آمریکا نشویم و روی پای خود بمانیم باید به اقتصاد مقاومتی عمل کنیم.
آيت الله قرباني آيت الله قرباني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، آیت الله زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه رشت که در مصلای این شهر برگزار شد، با اشاره به فرا رسیدن ماه رجب گفت: ماه رجب مقدمه ای برای ماه های شعبان و رمضان و شروعی برای خودسازی انسان است.


وی افزود: انسان باید کاری کند که مخاطب این الرجبیون روز قیامت باشد، روزه داری و استغفار از اعمال مهم ماه مبارک رجب است، امیدواریم خدا توفیق دهد از که روزها و شب های ماه رجب نهایت استفاده را ببریم و بتوانیم در سنت حسنه اعتکاف حضور پیدا کنیم، ارزش زمان ها به دلیل حوادثی است که در آن واقع می شود.


امام جمعه رشت با اشاره به دغدغه رهبر معظم انقلاب در اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که آمریکا نمی خواهد تحریم ها را برداردبلکه هر روزمسأله و بهانه تازه ای را مطرح می کند.


وی ادامه داد: از مذاکره کنندگان که برجام به سرانجام رساندند تشکر می کنیم اما باید توجه داشت که دشمن به تعهداتش عمل نکرد، دشمن حقوق بشر را بهانه می کند اما در برابر عربستانی که در یمن جنایت می کند و 30 هزار نفر را کشته و مجروح کرده سکوت می کند.


آیت الله قربانی با بیان این که مسخره است که آدم قانون شکن حقوق بشر را اجرا کند، ابراز داشت: ما را به عدم رعایت حقوق بشر متهم می کنند در حالی که رژیم سعودی شیخ نمر را بدون هیچ گناهی به شهادت رساند، اگر ماجرای شیخ نمر و شیخ زکراکی در ایران پیش می آمد گوش دنیا را کر می کردند اما به آن ها حرفی نزدند.


وی عنوان کرد: می گویند اگر حقوق بشر در ایران رعایت نشود ما تحریم ها را بیشتر می کنیم، از جمله قوانین حقوق بشر از نظر آن ها آزادی مطلق و همجنس بازی است.


نماینده ولی فقیه در استان گیلان خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند ما نرمش قهرمانانه نشان می دهیم تا دشمن سیاه رو شود و اکنون آمریکا و اروپا سیاه رو هستند، هنوز مرکب امضای آن ها در توافق هسته ای خشک نشده می گویند ما تحریم می کنیم.


وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند غربی ها می گویند باید به خواسته های ما عمل کنید تا بتوانید با دنیا ارتباط داشته باشید و اگر این چنین نشد ما نحریم ها را انجام می دهیم یا این که باید دست ها را بالا بگیرید و وبگویید که تسلیم هستید اما می گوییم هیهات منا الذلة.


امام جمعه رشت با تأکید بر ضرورت اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی نباید روی کاغذ بماند بلکه باید در متن جامعه اجرایی شود تا واحد های نیمه تعطیل یا تعطیل و کشاورزی رونق پیدا کند، از این رو باید از ولخرجی های بی حساب جلوگیری کرد.


وی افزود: چقدر پول های بی حساب برای سیگار، الکل و مواد آرایشی نابود کننده و امثال این ها خرج می شود، باید در همه موارد از جمله انرژی صرفه جویی کرد، ولخرجی ها و تشریفات باید از بین برود؛ اگر می خواهیم تسلیم آمریکا نشویم و روی پای خود بمانیم باید به اقتصاد مقاومتی عمل کنیم.


آیت الله قربانی اظهار داشت: پس از بیان دغدغه اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب، رییس جمهور و دولتمردان برای اجرایی کردن اقتصادی مقاومتی اعلام آمادگی کردند و موجی در جامعه به وجود آمده که امیدواریم ادامه پیدا کند؛ اگر دشمن ببیند دولت و ملت همدل هستند، مایوس و سرخورده می‌شود./1323/201/ب2

ارسال نظرات