۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۳۲۳۹۷۰
عضو مجلس اعلای شیعیان لبنان:

شبکه المنار در راستای مبارزه با فتنه مذهبی گام برمی‎دارد

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل اداره اوقاف مجلس اعلای شیعیان لبنان تاکید کرد که برخلاف ادعای مسؤولان نایل ست، شبکه المنار در زمینه فروکش کردن اختلافات مذهبی و طایفه ای همواره فعال بوده است.
حسن شريفه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ حسن شریفه، دبیرکل اداره اوقاف در مجلس اعلای شیعیان لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد "صفا" واقع در بیروت برگزار شد، گفت: بررسی گذشته و تاریخ برای پند گرفتن و پیش بینی آینده برای تدبیر و برنامه ریزی امر بسیار پسندیده ای است اما نباید واقعیت و شرایط دشوار کنونی در کشور و منطقه غافل شد.

 

وی افزود: مسؤولان نباید در حل مشکلات مردم اهمال کنند به خصوص در شرایطی که دشمنان سعی دارند فضای کشور را با تعصبات مذهبی و اختلافات داخلی به سمت ناامنی و اعتشاش سوق دهند.

 

این روحانی لبنانی تاکید کرد: بازی با سرنوشت مردم پیامدهای بسیار خطیری را متوجه همگان می کند و واقعیت نامطلوب سیاسی کشور بستر این پیامدها را مهیا کرده است. آنچه در این ایام بیش از همه بدان نیازمندیم، حاکم شدن عقل و خرد و اخلاق و دوری از خودرأیی در تعاملات سیاسی بین مسؤولان است.

 

عضو مجلس اعلای شیعیان تصریح کرد: ایستگاه اول در راه خروج از مشکلات و بحران های موجود، انتخاب رییس جمهور است. پس از آن موسسات و ادارات دولتی باید با از سرگیری فعالیت های خود، چرخه خدمات اجتماعی به مردم را فعال کنند.

 

وی در پایان اقدام شرکت مصری نایل ست در متوقف کردن پخش شبکه المنار را محکوم و خاطرنشان کرد: مسؤولان نایل ست باید در این مساله تجدیدنظر کنند. دلایلی این شرکت برای این اقدام، غیر قابل قبول و غیر واقعی است. شبکه المنار بر خلاف ادعای این شرکت، یکی از شبکه هایی است که در فروکش کردن آتش اختلافات مذهبی و طایفه ای بسیار فعال است./1321/ب902/د

ارسال نظرات