۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۳۲۴۱۰۹

چند خبر کوتاه از رادیو معارف

خبرگزاری رسا ـ انتشار ویژه‌نامه مجازی روزهای سپید به مناسبت ایام پرفضیلت ماه رجب، بررسی برکات «تواضع و فروتنی برنامه» در برنامه به رنگ خدا، تبیین اهمیت و جایگاه اخلاق در ورزش در برنامه «نقد و نظر» از عناوین اخبار رادیو معارف است.
راديو معارف

به گزارش خبرگزاری رسا، انتشار ویژه‌نامه مجازی روزهای سپید روی وبگاه رادیو معارف، بررسی برکات «تواضع و فروتنی برنامه» در برنامه به رنگ خدا، تبیین اهمیت و جایگاه اخلاق در ورزش در برنامه «نقد و نظر» از عناوین اخبار رادیو معارف است.

 

روزهای سپید روی وبگاه رادیو معارف

 ویژه‌نامه مجازی «معارف‌نامه» در قالب مقاله و پادکست به ماه رجب و مناسبت‌های آن پرداخته است.

 

ماه رجب و فضیلت آن، اعتکاف و ایام البیض، سرچشمه دانش (ویژه تولد امام محمد باقر علیه‌السلام)، مرثیه هادی (ویژه شهادت امام هادی علیه‌السلام)، مدیحه سخاوت (ویژه ولادت امام جواد علیه‌السلام)، امین الله (ویژه ولادت امیرمومنان حضرت علی علیه‌السلام)، بانوی صبر (ویژه وفات حضرت زینب سلام‌الله‌علیها)، امام دربند (ویژه شهادت امام موسی کاظم علیه‌السلام) و رسالت ماندگار (ویژه عید سعید مبعث) از جمله موضوعات و سرفصل‌های ویژه‌نامه مجازی «روزهای سپید» است.

 

علاقه‌مندان برای مشاهده و مطالعه این نشریه مجازی به صفحه اختصاصی «معارف‌نامه» در سایت رادیو معارف مراجعه کنند.

 

چگونه می‌توان از تکبر دوری کرد؟

 برنامه «به رنگ خدا» با تشریح علل و پیامدهای صفت شیطانی تکبر از برکات تواضع و فروتنی می‌گوید.

 

 برنامه «به رنگ خدا» این هفته شنبه تا پنجشنبه به بررسی علل و مصادیق کبر و چگونگی دوری از تکبر می‌پردازد.

 

حجت الاسلام محمود اباذری شنبه 21 فروردین ریشه‌های تکبر را واکاوی می‌کند.

 

این کارشناس مذهبی در دومین برنامه پیامدهای تکبر از جمله منزوی شدن در جامعه، قطع رحم، فرزندان متکبر، عدم تعامل را بررسی می‌کند.

 

در روز دوشنبه با نگاه به کلام گهربار امام هادی (ع) «ألعُجبُ صارِفٌ عَن طَلَبِ العِلمِ، داعٍ اِلَی الغَمطِ وَ الجَهلِ) به تبیین نتایج عجب و غرور در سقوط انسان به پرتگاه نادانی و خواری می‌پردازد.

 

نشانه‌های متکبران و در ادامه وظایف ما در برابر متکبران موضوع برنامه «به رنگ خدا» در روزهای سه شنبه و چهارشنبه خواهد بود.

 

برنامه «به رنگ خدا» پنج شنبه 26 فروردین مصادف با «لیله الرغائب» راه‌های دوری از غرور و تکبر را به معارف جویان یادآور می‌شود. استفاده از فرصت‌های معنوی ماه رجب از جمله فضایل اعتکاف، اعمال و فضایل رجب و «حفظ حدیث» از بخش‌های این برنامه زنده اذان گاهی است.

 

«به رنگ خدا» به همت گروه قرآن و اهل بیت به تهیه کنندگی محمد حسین پور و گویندگی رضا حبیبی همه هفته شنبه تا پنجشنبه ساعت 15: 19 از صدای فضیلت پخش می‌شود.

 

تأملی در باب اخلاق ورزشی

برنامه «نقد و نظر» رادیو معارف به تبیین اهمیت و جایگاه اخلاق در ورزش می‌پردازد.

 

 حجج اسلام حسین صبوری و علی تاجبخش در برنامه «نقد و نظر» راهبردها و راهکارهای توسعه و ترویج اخلاق اسلامی در ورزش حرفه ای را بررسی می‌کنند.

 

برنامه «نقد و نظر» کاری از گروه فقه و اندیشه رادیو معارف به تهیه کنندگی علی برخورداری یکشنبه‌ها ساعت 45:14 از صدای فضیلت پخش می‌شود.

 

علاقه مندان برای دریافت فایل صوتی برنامه به صفحه اختصاصی برنامه «نقد و نظر» در سایت رادیو معارف مراجعه کنند./998/604/ب2

 

منبع: رادیو معارف

ارسال نظرات