۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۳۲۴۱۲۴
مدیر اجرایی سابق حوزه علمیه خراسان:

نظام جامع آموزشی و سند چشم انداز حوزه علمیه خراسان تدوین شده است

خبرگزاری رسا ـ مدیر اجرایی سابق حوزه علمیه خراسان به تدوین دو سند نظام جامع آموزشی و سند چشم انداز 20 ساله حوزه علمیه خراسان اشاره کرد و گفت: نظام جامع آموزشی در شورای عالی به تصویب رسیده است.
حجت الاسلام فرجام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام اکبر فرجام، مدیر اجرایی سابق حوزه علمیه خراسان امروز در مراسم تودیع و معارفه اعضای جدید شورای عالی حوزه علمیه خراسان و مدیر جدید این حوزه که در محل تالار اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی برگزار شد به ارائه گزارشی از فعالیت های بیست ساله خود پرداخت و افزود: در 13 خرداد سال 1375 به عنوان دبیر شورا و مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان فعالیت‌های خود را مبتنی بر 4 اصل رهنمودهای مقام معظم رهبری و مدیریت عالی حوزه علمیه خراسان، بهره‌گیری از نظرات اساتید و فضلا با تمام گرایش‌ها، رعایت اصل همگرایی و هم‌افزایی و حفظ و ارتقاء پیشینه و جایگاه حوزه علمیه خراسان آغاز کردم.

 

وی با بیان اینکه تلاش شد در مدت زمان مدیریت خود در فضای حوزه علمیه خراسان همه ارکان و اجزای آن احساس کنند که در برنامه ریزی ها مشارکت داشته و هم گرایی و همدلی وجود دارد، اظهار کرد: یکی از اصول مهم، حفظ و ارتقای پیشینه جایگاه حوزه علمیه خراسان بود که مرحوم آیت الله واعظ طبسی هم نسبت به این قضیه تاکید داشت.

 

حجت الاسلام فرجام گفت: از تعبیر مقام معظم رهبری در تعیین اعضای جدید شورای مدیریت این حوزه نیز این برداشت می شود که فعالیت های گذشته این حوزه، مورد تأیید ایشان بوده است.

 

وی به تاکید مقام معظم رهبری نسبت به استقلال حوزه علمیه خراسان اشاره کرد و افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی با رعایت این اصل استقلال، اجازه صدور مدرک تحصیلی به این حوزه را داده است.


حجت الاسلام فرجام در ادامه به مسأله حفظ، ترمیم و بالندگی حوزه علمیه خراسان اشاره و اظهار کرد: انسجام بخشی به مدارس علمیه از جمله کارهایی بوده که در این حوزه بزرگ انجام شده است.


وی با اشاره به اینکه برگزاری امتحانات هماهنگ، اعزام اساتید به شهرستان ها، نظم بخشی به دروس سطوح یک تا سه و اجرای ارزیابی چهارگانه در سطح چهار از دیگر برنامه های این حوزه بوده است، خاطرنشان کرد: مدارس تخصصی عالی نواب و فقاهت از دیگر فعالیت های آموزشی این حوزه بوده است.


مدیر سابق حوزه علمیه خراسان آموزش مهارت های پژوهشی و یکپارچه کردن کتابخانه های این حوزه و دفاع از 320 پایان نامه و رشد هشت برابری آثار پژوهشی آثار طلاب این حوزه را از جمله فعالیت های پژوهشی حوزه علمیه خراسان عنوان کرد و اظهار داشت: از جمله افتخارات این حوزه فعالیت طلاب در زمینه قرآن و برگزیده شدن آنان در مسابقات حفظ و قرائت در سطح کشور و بین الملل بوده است.


وی در ادامه به تدوین دو سند نظام جامع آموزشی و سند چشم انداز 20 ساله حوزه علمیه خراسان اشاره کرد و افزود: نظام جامع آموزشی در شورای عالی به تصویب رسیده است.


حجت الاسلام فرجام همچنین به خدمات عمرانی در این حوزه اشاره کرد و گفت: احداث و بازسازی 102هزار مترمربع مدرسه علمیه و 1032 واحد مسکونی، استاد سرا و منزل برای روحانیان و طلاب از جمله اقدامات حوزه علمیه بوده است.


وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز باید تلاش کنیم و به عنوان سربازان ولایت بسیج شویم و از همه توان خود برای فرمانی که معظم له به شورای عالی حوزه علمیه خراسان داده اند، جامه عمل بپوشانیم./859/202/ب1

ارسال نظرات