۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۵
کد خبر: ۳۲۴۱۶۰
استاد حوزه علمیه قم:

رجب ماه باران رحمت الهی و غفران خاص بندگان است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم بابیان این‌که ماه رجب ماه باران رحمت الهی و غفران خاص خداوند برای بندگان است، گفت: مؤمن در رجب استغفار کرده و در رمضان بر سر سفره حضرت حق بهترین قضای الهی را هدیه می‌گیرد.
ماه رجب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مهدی رستم نژاد، استاد حوزه علمیه قم شامگاه امروز در حرم حضرت معصومه (س) بابیان این‌که ماه رجب، ماه احیای قلب‌ها به‌وسیله ذکر و یاد خداوند است، گفت: رجب ماه خداست و هر کس که در این ماه استغفار کند در رمضان بهترین قضا را از خداوند هدیه خواهد گرفت.

 

وی افزود: خداوند فرصت رجب را برای هدایت خاص انسان‌ها قرار داده و خداوند در این ماه هرکس را که بخواهد هدایت می‌کند.


استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که فرصت ماه رجب برای غفران بندگان مانند نفس‌های روزه‌دار در ماه رمضان است، تصریح کرد: هر کس در این ماه از نعمت هدایت بهره‌مند می‌شود برای همیشه کلید سعادت را به دست خواهد آورد.


حجت‌الاسلام رستم نژاد افزود: هر کس در ماه رجب خداوند را اطاعت کند خداوند از خواسته‌های او اطاعت کرده و مانند یک مادر مهربان در روز قیامت خداوند چنین بنده ای را هم‌نشین خود قرار می‌دهد.


وی با تأکید بر این‌که لازمه هدایت‌پذیری استغفار است، ادامه داد: هر کس در ماه رجب استغفار کرده و واقعاً از کرده خود پشیمان باشد به‌طور یقین مورد رحمت خداوند قرار خواهند گرفت.


استاد حوزه علمیه قم اظهار کرد: حتی بخشش خداوند در ماه رجب شامل کافران هم شده و خداوند در ماه رجب، شعبان و رمضان به مخلوقات از جمله کافران توجه ویژه‌ای دارد.


حجت‌الاسلام رستم نژاد با تأکید بر این‌که یکی از اعمال مهم ماه رجب احیا و شب‌زنده‌داری است، گفت: شب‌زنده‌داری و عبادت فراوان خداوند با حضور قلب و از روی خشوع از توصیه‌های مهم این ماه برای مؤمنان است.


وی یادآور شد: همچنین ماه رجب دارای اعمال خاصی است که این اعمال در مفاتیح آمده و مردم با مراجعه به مفاتیح می‌توانند این اعمال را به‌جا آورند همچنین لیلة الرغاب یعنی شب برآورده شدن حاجت‌ها که احیا و روزه آن دارای ثواب زیادی است نیز در ماه رجب قرار دارد و اعمال این شب نیز در مفاتیح بیان شده است./968/پ202/ی

ارسال نظرات