۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۱
کد خبر: ۳۲۴۱۷۱
31 فروردین‌ماه؛

پایان مهلت ارسال آثار به دبیرخانه دهمین جشنواره سالانه قرآن و حدیث

خبرگزاری رسا ـ دبیر دهمین جشنواره سالانه استانی «قرآن و حدیث»۳۱ فروردین ماه را آخرین مهلت ارسال آثار هنری به دبیرخانه این جشنواره عنوان کرد.
بخش هنري دهمين جشنواره قرآن و حديث حوزه هاي علميه خواهران قم

فهیمه الیاسی دبیر دهمین جشنواره استانی سالانه«قرآن و حدیث» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، 31فروردین ماه را آخرین مهلت ارسال آثار هنری به دبیرخانه این جشنواره عنوان کرد وگفت: در راستای تولید آثار فاخر در بخش هنری دهمین جشنواره سالانه «قرآن و حدیث» کارگاه های «عکاسی» و «خوشنویسی»، «تصویر سازی» و «کارگاه نقاشی» ویژه شرکت کنندگان جشنواره 13 تا 20 اسفند ماه سال گذشته برگزار شد.

 

وی افزود: همچنین دبیرخانه جشنواره با همکاری واحد آموزش های کاربردی هنر جامعه الزهرا(س) شش کارگاه، ویژه چهار رشته بخش آثار هنری جشنواره را با حضور اساتید مجرب این رشته ها برای شرکت کنندگان در جشنواره برگزار کرده است.


دبیر دهمین جشنواره استانی سالانه «قرآن و حدیث» تصریح کرد: شرکت کنندگان در بخش آثار هنری جشنواره در این کارگاه ها شرکت کردند، که آثار تولیدی آنها به دبیرخانه جشنواره ارسال خواهد شد.

 

خانم الیاسی ادامه داد: شرکت کنندگان در رشته های هنری جشنواره باید تا 31 فروردین ماه سال جاری، آثار خود را به دبیرخانه جشنواره، واقع در جامعه الزهرا(س)، ساختمان اداری خواهران، طبقه دوم ارسال کنند.


وی همچنین از برگزاری کارگاه «تصویر سازی» ویژه شرکت کنندگان در جشنواره تا 26 فرودین ماه خبر داد و افزود: این کارگاه در راستای افزایش کیفیت آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره برگزار می شود.


دبیر دهمین جشنواره استانی سالانه «قرآن و حدیث» جامعه الزهرا(س) با اشاره به این که هدف از افزودن بخش هنری به جشنواره معرفی و حمایت از هنر با رویکرد دینی است، گفت: اسلام زمانی هنر را می پذیرد که در خدمت نشر معارف دین و انسانیت باشد و هنری که از این مبانی خالی باشد نخواهد توانست مسیر مستقیم را به مخاطب خود نشان دهد.


خانم الیاسی ادامه داد: هنر بهترین قالب برای تبلیغ بوده و به عبارت دیگر سلاح قوی برای تبلیغ یک فرهنگ هنر است؛ بنابراین اگر طلاب هم به عنوان مبلغان فرهنگی بتوانند به ابزار هنر مسلط باشند خواهند توانست از بهترین قالب برای نشر معارف دینی استفاده کنند.


وی یادآور شد: در حال حاضر مهم ترین ابزار برای فرهنگ سازی در زمینه اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی اسلامی هنر است بر همین اساس اگر هنر دینی در جامعه رواج یابد این دو هدف یعنی فرهنگ اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی اسلامی در جامعه نهادینه خواهد شد./968/ت302/ی

ارسال نظرات