۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۶
کد خبر: ۳۲۴۱۸۷

چند خبر کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی

خبرگزاری رسا ـ اعزام ۷۹۰ مبلغ و مبلغه ویژه سال ۹۴ به همت تبلیغات اسلامی تویسرکان، بیش از ۸۵۰۰ همدانی در ماه رجب معتکف می شوند، اهداء ۲۰۰۰ جلد کتاب به کتابخانه های شبستانی مساجد روستاهای نظرآباد، اعتکاف امسال در ۱۸۰ مسجد استان بوشهر برگزار می‌شود، از اخبار کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا، محمدموسی جوکار 18فروردین 95 با اعلام این خبر گفت:اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تویسرکان هرساله درفصول و مناسبت‌های مختلف تبلیغی درقالب طرح‌های محرم، دهه مبارک فجر، هفته ولایت، ایام فاطمیه، رحلت حضرت امام خمینی (ره)، دهه کرامت، ماه مبارک رمضان و... اقدام به اعزام مبلغ ومبلغه غیربومی ازدفترتبلیغات قم، اوقاف، طرح هجرت، سازمان تبلیغات اسلامی، دفترمراجع و... و مبلغین مقیم جهت امرتبلیغ به مناطق شهری و روستایی، مراکز آموزشی، ادارات وکارخانجات می‌کند.

 

وی با اشاره به رشد 15 درصدی اعزام مبلغ در سال گذشته افزود: اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان نهایت سعی و تلاش خودرا در زمینه برنامه‌ریزی مناسب برای پشتیبانی وحمایت ازمبلغین انجام داده تابتوانند باتمام توان با بهره‌گیری ازتمامی امکانات و ابزارموجود وظیفه خطیر خودکه همانا رساندن پیام الهی به گوش و جان بندگان خدا است راعملی کنند.

 

جوکار ادامه داد:این مبلغین برنامه‌های متعددی ازجمله سخنرانی، اقامه نمازجماعت، برگزاری کلاس‌های آموزش احکام و قرآن، جلسات دعا، تبیین فلسفه و قیام حضرت امام حسین (ع) و نشرو ترویج احکام الهی و... در طول سال 1394جرا کردند.

 

بیش از 8500 همدانی در ماه رجب معتکف می شوند

رضا ویسی با بیان اینکه هشت هزار و 500 همدانی در ماه رجب در مراسم معنوی اعتکاف شرکت می‌کنند، اظهار داشت: این فریضه فرهنگی و معنوی مورد استقبال جوانان قرار گرفته است.

 

وی با بیان اینکه برنامه های فرهنگی و مذهبی متنوعی برای ایام اعتکاف در همدان برنامه ریزی شده است، ادامه داد: امسال برنامه های متعددی شامل نشست ها، حلقه های دینی، سخنرانی، محافل قرآنی، قرائت ادعیه و زیارت عاشورا نیز همزمان با آیین معنوی اعتکاف در مساجد استان برگزار می‌شود.

 

کارشناس فرهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان همدان با بیان اینکه اعتکاف معنوی‌ترین برنامه در طول زندگی انسان برای انس و الفت با پروردگار است، گفت: اقشار مختلف مردم برای بهره‌مندی بیشتر از فیوضات ماه مبارک رجب در مساجد معتکف می‌شوند.

 

ویسی افزود: به منظور ایجاد فضای معنوی برای معتکفین در مساجد برنامه های فرهنگی، مذهبی خاصی در نظر گرفته شده که از آن جمله می توان به حضور خواهران طلبه در همه مساجد برای پاسخگویی به سئوالات شرعی، برگزاری جلسات قرائت و روخوانی قرآن مجید و آموزش احکام به معتکفین اشاره کرد.

 

وی با بیان اینکه ماه رجب یکی از ماه های با فضیلت و پر برکت خداست که باید از آن به‌عنوان پیش زمینه ای برای ورود به ماه شعبان و ماه مبارک رمضان استفاده کنیم، بیان کرد: باید در این دنیا با توشه‌گیری خود را برای آخرت مهیا کنیم زیرا که امیر المومنین(ع) می‌فرماید ثواب‌های که برای بعضی از اعمال مستحب ذکر شده از رحمت خداوند دور نیست.

 

کارشناس فرهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان همدان با اشاره به حضور پرشور هرساله جوانان در مراسم اعتکاف، اظهار داشت: حضور در مسجد و میهمانی بر سفره گسترده غفران الهی در ماه رجب، روح و جان آدمی را صیقل می‌دهد و ما را مهیای ضیافتی بزرگ‌تر در ماه رمضان می‌کند.

 

اهداء 2000 جلد کتاب به کتابخانه های شبستانی مساجد روستاهای نظرآباد

حجت‌الاسلام احمدوند، رئیس اداره تبلیغات اسلامی نظرآباد، با اعلام این خبر افزود: در راستای طرح تقویت و تجهیز کتاب خانه های  شبستانی روستایی  تعداد 2000 جلد کتاب به منظور بهره برداری نمازگزاران و مؤمنان به کتاب خانه های شبستانی در مساجد روستاهای شهرستان نظرآباد اهداء شد.

 

وی ادامه داد: تجهیز کتابخانه های مختلف دینی و تعدد و تنوع در موضوعات آن، خوانندگان را بیشتر به خود جذب می‌کند و اداره تبلیغات اسلامی ضمن تأسیس کتابخانه های شبستان مساجد همواره جهت پیشبرد اهداف خود، در این راستا مشغول فعالیتهای مستمر و مفیدی است.

ا

حمدوند ادامه داد: به همین منظور این اداره تلاش دارد تا با اهداء کتاب، قفسه و دیگر تجهیزات به کتابخانه های مزبور قدمی دیگر جهت ترویج فرهنگ علمی روستاهای این شهرستان بردارد.

 

 اعتکاف امسال در 180 مسجد استان بوشهر برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی گفت: در آستانه ایام اعتکاف بیش از 180 مسجد در استان بوشهر میزبان معتکفین خواهد بود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: همه‌ساله برنامه‌های ایام‌البیض در روزهای 13، 14 و 15 ماه رجب برگزار می‌شود که برگزاری این مراسم فرصت خوبی است تا مومنان تقرب به خداوند و نزدیکی به معبود را احساس کنند.

 

رئیس ستاد اعتکاف استان بوشهر 21 فروردین 95 در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در روایات و سیره اهل بیت بر تقرب جستن و نزدیکی به خداوند در سایه آیینی همچون اعتکاف تأکید شده است.

 

حجت‌الاسلام سروستانی بر لزوم استفاده از مراسم اعتکاف به ‌عنوان یک آیین دینی تاثیرگذار و بزرگترین محفل معنوی تاکید کرد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر اظهار داشت: در کنار روزه‌داری حضور در مسجد و برپایی نمازهای جماعت و برپایی محافل انس با قرآن در این ایام مورد تاکید است.

 

رئیس ستاد اعتکاف استان بوشهر وجود گرم و پرشور جوانان را در مراسم اعتکاف یکی از ظرفیت‌های عظیم توصیف کرد و گفت: امیدواریم امسال نیز حضور جوانان و گروه سنی میانسال در مراسم اعتکاف زمینه یک حرکت مناسب و مطلوب را فراهم بیاورد./1325/604/ب2

 

منبع: سازمان تبلیغات اسلامی

ارسال نظرات