۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۳۲۴۲۳۵
آیت الله مجتهد شبستری:

آمریکا به دنبال قرار دادن ملت ایران در دوقطبی ذلت یا تسلیم است/ دشمن حق دخالت در امور داخلی ما را ندارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با بیان این‌که دشمن تلاش دارد ملت را در دو قطبی تسلیم یا ذلت قرار دهد، گفت: دشمن حق ندارد نسبت به مسائل داخلی ما اظهار نظر کند زیرا ایران کشوری مستقل بوده و حق دفاع از خود را دارد.
 آيت‌الله مجتهد شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری امام جمعه تبریز پیش از ظهر امروز در نخستین جلسه شورای اداری استان در سال 95 با تبریک فرا رسیدن ماه رجب، گفت: اقتصاد مقاومتی ضرورت دارد به مرحله عمل برسد.


وی با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب سال 95 را سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نامگذاری کردند، ابراز داشت: بحث های شعاری و کاغذ بازی در حوزه اقتصاد باید به اقدام و عمل برای تقویت بنیه اقتصادی کشور مبدل شود.


امام جمعه تبریز پیروزی انقلاب را عامل بریده شدن دست های پلید استکبار از منابع طبیعی و خدادادی کشور دانست و اذعان داشت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی دشمن از این مواهب بهره می برد و هنوز نیز دندان طمع خود را نبریده است.


وی با اشاره به خصومت استکبار جهانی با کشور اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: دشمن بعد از نبرد نظامی و جنگ تحمیلی بعد از آن که از این مسیر به جایی نرسید راه کار تحریم، نفوذ و جنگ فرهنگی را در پیش گرفت.


آیت‌الله شبستری با اشاره به بد عهدی های طرف آمریکایی در برجام و زیاده خواهی های آن‌ها، ادامه داد: دشمن تلاش دارد ملت را در دو قطبی تسلیم یا ذلت قرار دهد، دشمن تلاش دارد این را بقبولاند که یا باید با آمریکا سازش کرد و یا در سختی زندگی کرد.


عضو خبرنگان رهبری با بیان این‌که طرف آمریکایی به دنبال استعمار کشور است، اذعان داشت: هنوز مرکب برجام خشک نشده آن‌ها به بخش بزرگی از تعهدات خود در برجام عمل نکرده و برنامه موشکی کشور را مورد هجمه رسانه ای خود قرار داده اند.


وی با تأکید بر تقویت بنیه دفاعی کشور و تداوم برنامه موشکی ایران اسلامی با تمام قدرت، خاطرنشان کرد: دشمن حق ندارد نسبت به مسائل داخلی کشور اظهار نظر داشته باشد، ایران کشوری مستقل بوده و حق دفاع از خود را دارد.


نماینده ولی فقیه در استان آذریایجان شرقی تقویت تولید داخلی و خروج از رکود را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: برای حمایت از تولیدات داخلی باید میزان واردات کالاهای خارجی به کشور کاهش باید و مردم به خرید کالا های داخلی رغبت و توجه داشته باشند.


وی توجه به بحث فرهنگ در کنار مباحث اقتصادی را جزء اولویت های مهم دانست و افزود: فرهنگ ضمانت اجرا و تداوم ساختارهای سیاسی و اقتصادی کشور است، تداوم یک برنامه اقتصادی نیز حتی در گرو فرهنگ غنی و اسلامی است./854/202/ب1

ارسال نظرات