۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۳۲۴۲۴۴
حجت‌الاسلام شریعتی نژاد:

دولت با فعال کردن قرارگاه عملیاتی، چرخ اقتصاد مقاومتی را به حرکت درآورد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهر قاضی گفت: باید دولت یازدهم با فعال کردن یک قرارگاه عملیاتی و اصولی با استفاده از نیروهای انقلابی، هرچه زودتر چرخ اقتصاد مقاومتی را در کشور به حرکت درآورد.
حجت الاسلام شريعتي نژاد- امام جمعه قاضي

حجت‌الاسلام محمدجواد شریعتی نژاد، امام جمعه قاضی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان خراسان شمالی، با اشاره به شعار «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» که از سوی رهبر معظم انقلاب برای سال جدید انتخاب شد، اظهار کرد: برای تحقق این شعار باید همه اقشار مردم و مسؤولان با یکدیگر وحدت، همدلی، هم‌زبانی، همکاری و هماهنگی داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه یکی از ملزومات تحقق اقتصاد مقاومتی همکاری و همیاری مناسب بین دولت و ملت است، افزود: درواقع خطاب اصلی و پایه‌ای اقدام و عمل در زمینه اقتصاد مقاومتی به مسؤولان و دولت‌مردان است زیرا تا وقتی که دولت مقدمات و زمینه‌های اقدام عملی در رابطه با اقتصاد مقاومتی را مهیا نکند مردم نمی‌توانند در این حوزه وارد عرصه عمل شوند.

 

حجت‌الاسلام شریعتی نژاد با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب یک راهبرد ضروری و حیاتی برای اصلاح اقتصادی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، خاطرنشان کرد: با اجرای این شیوه اقتصادی، استقلال کشور در زمینه‌های مختلف بیش از پیش حاصل شده و دیگر دشمنان نمی‌توانند به بهانه‌های گوناگون بر روی وضعیت اقتصادی مردم تأثیر بگذارند.

 

وی ادامه داد: بر این اساس باید مسؤولان و اقشار مختلف مردم اقتصاد مقاومتی را جدی گرفته و با عبور از تبلیغات و شعار در این زمینه، وارد عرصه عمل و اقدام شوند.

 

حجت‌الاسلام شریعتی نژاد با تأکید بر اینکه باید مسؤولان دولتی و اجرایی زمینه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی را در بخش‌ها و لایه‌های مختلف کشور فراهم کنند، تصریح کرد: باید دولت یازدهم با فعال کردن یک قرارگاه عملیاتی و اصولی با استفاده از نیروهای انقلابی، هرچه زودتر چرخ اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب را در کشور به حرکت درآورد تا مشکلات اقتصادی موجود با تکیه بر توان و توانمندی داخلی مرتفع شود.

 

وی با بیان اینکه اجرای درست اقتصاد مقاومتی منجر به بهبود معیشت و زندگی مردم می‌شود، اضافه کرد: برای بهبود اوضاع اقتصادی کشور نباید به کشورهای بیگانه و دشمنان چشم امید داشته باشیم چرا که دشمنان نظام اسلامی هیچ‌گاه خیر و صلاح این مملکت و ملت را نخواسته‌اند و در آینده نیز نمی‌خواهند.

 

حجت‌الاسلام شریعتی نژاد با اشاره به اینکه امسال سال عبور از شعار و گفتار در زمینه اقتصاد مقاومتی است، اظهار کرد: تأکید رهبر معظم انقلاب بر اقدام و عمل در رابطه با اقتصاد مقاومتی به این معنا است که متأسفانه در سال‌های گذشته در این زمینه بیش از آنکه اقدام عملی صورت گیرد، فعالیت‌های شعاری و تبلیغاتی کم‌ثمر صورت گرفته است.

 

وی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی و مقاوم شدن کشور در برابر تهدیدهای اقتصادی و معیشتی دشمنان زمانی محقق می‌شود که در عرصه تولید به توانایی‌ها و استعداد نیروهای داخلی توجه شده و دولت نگاه خود را به خارج از کشور ندوزد.

 

حجت‌الاسلام شریعتی نژاد با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های جوانان و نخبگان داخل کشور برای اقدام و عمل ملی در زمینه اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: در این رابطه باید مردم و دولت و سایر بخش‌های نظام جمهوری اسلامی با یکدیگر همدل و متحد باشند.

 

وی با بیان اینکه نقش مردم در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیز ویژه است، افزود: مردم باید با خرید کالاهای تولید داخل، صنعت و تولیدکنندگان وطنی را حمایت کنند.

 

امام جمعه قاضی در خاتمه گفت: اجرای دقیق اصول اقتصاد مقاومتی در کشور و شکوفایی صنعت و اقتصاد در ایران اسلامی از طریق حاکم شدن فرهنگ اقتصاد مقاومتی، سبب رفع ریشه‌ای و پایدار معضل بیکاری و شکوفایی اقتصادی ایران اسلامی می‌شود./9314/302/ب1

ارسال نظرات