۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۳۲۴۲۵۴

تأکید بر تحریم خونریزی در اسلام در گردهمایی اردن

خبرگزاری رسا ـ شرکت‌کنندگان در گردهمایی انجمن بین‌المللی «میانه‌روی» اردن بر ضرورت حرام‌‌بودن ریختن خون افراد در اسلام تأکید کردند.
گردهمايي اردن

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شرکت‌کنندگان در گردهمایی انجمن بین‌المللی «میانه‌روی» که روز گذشته در شهر «امان»، پایتخت اردن و با عنوان «میان دو رویکرد آبادگری و تخریب» برگزار شد، تأکید کردند: اسلام دین محبت و صلح است و از ریختن خون مردم نهی کرده و این اقدام را حرام می‌شمارد و آموزه‌های دین مبین اسلام هیچ ارتباطی با اقدامات وحشیانه‌ای که به نام این دین انجام می‌شود، ندارد.


محمد حبش العالم، اندیشمند مسلمان سوری، ضمن سخنانی در این گردهمایی گفت: پیامبر گرامی اسلام به مردم فرهنگ صلح را آموزش داد و به‌ هیچ وجه مایل به جنگ نبود و همیشه از آن دوری می‌کرد، همچنین، هرکس نام «حرب»(جنگ) داشت، نبی مکرم اسلام نام او را تغییر می‌داد.

 

محمد الاحمری، نویسنده و اندیشمند سعودی نیز در این گردهمایی با موضوع «آینده ما میان وحشی‌گری و مدنیت» سخنرانی کرد و در آن به تبیین اوضاع امت اسلامی در حال حاضر و اقدامات وحشیانه، قتل، کشتار و خشونتی که امت اسلام در معرض آن قرارگرفته، پرداخت.

 

عبدالمحمود أبو، رییس شعبه انجمن بین‌المللی میانه‌روی در سودان نیز از دیگر سخنرانان این گردهمایی بود که در سخنان خود درباره اهمیت تبیین و شرح احکام شرعی و اصول و فرع دین صحبت کرد.

 

یادآور می‌شود، تقویت رویکرد اعتدال و میانه‌روی، مقابله با اشکال مختلف افراط‌گرایی و غلو فکری و اخلاقی و تدوین یک منظومه فکری که بیان‌کننده روحیه اصیل امت اسلام به‌دور از تنگ‌نظری، جمود و تندروی باشد، از اهداف انجمن بین‌المللی میانه‌روی اردن است.


این انجمن شعبه‌هایی در کشورهای مختلف مصر، سودان، عراق، تونس، الجزایر، مراکش، موریتانی، یمن و پاکستان دارد و برای مقابله و مواجهه با حملات ناعادلانه و ظالمانه‌ای که با هدف مخدوش‌کردن چهره امت اسلامی و متهم‌کردن مسلمانان به تروریسم صورت می‌گیرد، تلاش می‌کند./994/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات