۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۳۲۴۲۶۵
یکی از رهبران حماس:

آشتی ملی یک تصمیم راهبردی است

خبرگزاری رسا ـ رهبر برجسته جنبش مقاومت اسلامی حماس اعلام کرد که پس از سفر اخیر هیات بلند پایه این جنبش به مصر و دیدار آن با وزیر اطلاعات مصر، روابط آن با جمهوری عربی مصر رابطه ای راهبردی شده است.
الزهار

 

به گزارش خبرگزاری رسا، محمود زهار، رهبر برجسته جنبش مقاومت اسلامی حماس در جریان دیداری که کمیته روابط رسانه ای حماس امروز با حضور نویسندگان و تحلیلگران سیاسی برای اطلاع رسانی درباره نتایج دیدارهای هیات حماس با مقامات مصری در قاهره و نیز دیدارهای آن در دوحه برگزار شد، تصریح کرد که آشتی ملی فلسطین از نطر حماس یک تصمیم راهبردی است.

 

زهار ضمن ابراز خرسندی از نتایج دیدارهای اخیر با مقامات مصری در قاهره و نیز دیدارهای اخیر دوحه، اعلام کرد که حماس مخالف هر گونه پروژه ای است که باعث ضربه خوردن به اراضی مصر و به ویژه صحرای سینا شود.

 

وی در عین حال بر اهتمام حماس به احیای روابط خود با مصر و به فراموشی سپرده شدن اختلافات قبلی و آغاز مرحله جدید تاکید کرد و احیای روابط این جنبش با مصر را ناشی از رویکرد راهبردی حماس دانست.

 

این رهبر برجسته حماس با تاکید بر اهتمام این جنبش به امنیت ملی مصر و رعایت تعهدات خود در داخل مرزهای غزه اظهار داشت که حماس به هیچ کس اجازه نخواهد داد که از طریق باریکه غزه ضرری را متوجه مصر کند و یا از غزه برای ضربه زدن به این کشور استفاده کند.

 

زهار در پایان از دیدارهای برگزار شده با مسؤولان سازمان اطلاعات مصر در قاهره و دیدارهای آشتی ملی در دوحه به عنوان اقدامی در مسیر درست یاد کرد./994/ب103/د

ارسال نظرات