۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۲
کد خبر: ۳۲۴۳۶۸
استاد علوم سیاسی دانشگاه فردوسی مشهد:

با حمایت از توان داخلی، کشور را به قدرت اقتصادی منطقه تبدیل کنیم

خبرگزاری رسا ـ استاد علوم سیاسی دانشگاه فردوسی مشهد با بیان این که دولت برای اعتمادسازی آمریکایی ها امتیازات زیادی را داده است، گفت: بدون شک باید بر اساس رویکرد گفتمان انقلاب اسلامی در مسیر رونق تولید و حمایت از ظرفیت های داخلی گام برداریم تا با شیب ملایم کشور به قدرت اقتصادی منطقه مبدل شود.
کتاب «اقتصاد مقاومتي؛ درآمدي بر مباني، سياست‌ها و برنامه عمل»

حسین محمدی، کارشناس مسائل سیاسی، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تربت حیدریه، با بیان این که متاسفانه بسیاری از کسانی که در بدنه دولت فعالیت دارند، اولویت خود را برقراری ارتباط با غربی ها می دانند، گفت: هر چند ارتباط با غرب در کوتاه مدت ممکن است خوب باشد اما نباید اقتصاد کشور را که از مسائل کلان نظام است، معطل غربی ها کنیم.


وی ادامه داد: تعامل بانکهای داخلی با خارجی یا سوئیفت یکی از مهم ترین مولفه های پسابرجام بود که در این مدت دولتمردان داخلی و غربی با تناقض گویی در باز شدن سوئیفت، این عامل مهم مالی را بلاتکلیف دانستند، همچنین بیان این که اگر برجام نبود، حتی توان فروش یک بشکه نفت را نداشتیم، بی معنی است چرا که هم در دولت قبل و هم در این دولت، صادرات نفت صوررت می گرفت.


استاد علوم سیاسی دانشگاه با بیان این که دولت برای اعتمادسازی آمریکایی ها امتیازات زیادی را داده اند و انتظار چنین بد عهدی را نیز داشته اند، تصریح کرد: اولویت اصلی کشور اقدام و عمل در میدان اقتصاد مقاومتی است و باید بر اساس رویکرد گفتمان انقلاب اسلامی در مسیر رونق تولید و حمایت از ظرفیت های داخلی گام برداریم تا با شیب ملایم کشور به قدرت اقتصادی منطقه مبدل شود.


محمدی با اشاره به افزایش توان موشکی و قدرت بازدارنده جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: امروز ایران هراسی را بر دل آمریکا و صهیونیست ها انداخته که هیچگاه قابل مذاکره و مصالحه نیست.  همچنین دشمن برجام را مقدمه کاهش توان موشکی و مقابله با جبهه مقاومت طراحی کرده و آمریکایی ها برای لغو تحریمها، توان موشکی و حمایت ازجبهه مقاومت توسط نظام اسلامی ایران را اقدامات تحریک آمیز در منطقه می دانند. /864/
303/ب3

ارسال نظرات