۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۳۲۴۳۸۷
رییس کمیسون فرهنگی مجلس:

حج می‌تواند گره‌گشای مشکلات فراوان دنیای اسلام باشد

خبرگزاری رسا ـ تأکید کرد: حج کنگره بی نظیر جهان اسلام است و ما از ظرفیت حج به نفع گسترش اسلام در جهان باید استفاده کنیم.
حجت‌الاسلام سالک

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین احمد سالک، رییس فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اهمیت مناسک حج بر زندگی فردی و اجتماعی مسلمانان گفت: توجه قرآن و روایات معصومین(ع) به حج نشان از جایگاه عظیم این فریضه دارد.

 

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: حج کنگره بی نظیر جهان اسلام است و ما از ظرفیت حج به نفع گسترش اسلام در جهان باید استفاده کنیم.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: حج را نباید تنها یک عبادت فردی دانست؛ حج می تواند گره گشای مشکلات فراوان دنیای اسلام باشد.

 

حجت الاسلام سالک با اشاره به اهمیت مسئله وحدت اسلامی عنوان کرد: امروز با توجه به مشکلاتی که در جهان اسلام وجود دارد و تکفیریها یکی از بزرگترین مشکلات را ایجاد کرده اند، وحدت امت اسلامی بیشتر اهمیت پیدا می کند و حج می تواند میان جوامع اسلامی این وحدت را ایجاد و تقویت کند.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار کمرد: حج در بُعد سیاسی و اجتماعی ظرفیت بسیار بالایی دارد و خوشبختانه جمهوری اسلامی در این سالها توانسته از ظرفیت حج برای وحدت هر چه بیشتر قلوب مسلمانان استفاده کند.

 

رییس فراکسیون حج وزیارت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مدیریت صحیح حج می تواند این وحدت را تقویت کند، گفت: عربستان از ظرفیت حج به حداقل آن اکتفا می کند و برگزاری چنین حجی با کارکرد حداقلی مطلوب نظام اسلام ما نیست.

 

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: دنیای اسلام برای مدیریت حج باید تلاش کند تا ظرفیتهای بی نظیر حج برای امت اسلامی عملیاتی شود./1330/102/ب2

 

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی حج

ارسال نظرات