۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۳۲۴۴۰۰
کارشناس امور فرهنگی استان مرکزی:

دانش و سخاوت دو ویژگی برجسته امام هادی است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس امور فرهنگی استان مرکزی گفت: دانش و سخاوت دو ویژگی برجسته امام هادی(ع) است که در دوران امامت ایشان تاثیر دوچندانی را در تنویر افکار عمومی مردم داشت.
حجت الاسلام ابوالفضل ورواني کارشناس امور فرهنگي استان مرکزي

حجت الاسلام ابوالفضل وروانی کارشناس امور فرهنگی استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، بیان کرد: دانش و سخاوت دو ویژگی برجسته امام هادی(ع) است که در دوران امامت ایشان تاثیر دوچندانی را در تنویر افکار عمومی مردم داشت.

 

وی با اشاره به فرارسیدن سوم رجب سالروز شهادت این امام همام، ابراز کرد: امام علی النقی(ع) در نیمه ذیحجه سال 212 ه ق چشم به دنیا گشود و در سوم رجب سال 254 ه ق نیز به شهادت رسید.

 

کارشناس مذهبی استان مرکزی ادامه داد: امام هادی(ع) به علت دانش فراوان در دوران خویش به تمامی زبان های آن دوران تسلط داشت و توانست نقش بسزایی را در ترویج مکتب جعفری داشته باشد.

 

حجت الاسلام وروانی با بیان اینکه مادر ایشان سوسن یا سمانه از زنان پاکدامن آن دوران بوده است، اظهار داشت: امام علی النقی(ع) در امربه معروف و نهی از منکر و مبارزه با ظالمان و حکام ستمگر آن دوران لحظه ای دست از مبارزه نکشید و درس بزرگی را به تمامی مسلمانان در این زمینه هم داد.

 

وی ادامه داد: مهربانی، احترام به دانشمندان، سخاوت، صبر و عبادت از دیگر ویژگی های این امام همام تلقی می شود.

 

این کارشناس مذهبی و فرهنگی با اشاره به 20 سال دوران زندانی ایشان، تصریح کرد: متوکل عباسی به دلیل اینکه نمی توانست با علم و عصمت امام علی النقی(ع) مقابله کند 20 سال ایشان را در سامرا زندانی کرد و تحت مراقبت قرار داد و سرانجام به دستور وی این امام همام مسموم شد و به شهادت رسید.

 

حجت الاسلام وروانی با تاکید براینکه مسلمانان باید نسبت به زندگی امامان و ائمه اطهار(ع) آگاهی داشته باشند، گفت: مرور زندگی این بزرگان سبب روشنگری افکار مردم حال حاضر در راستای شناخت اهداف واقعی دین مبین اسلام و در نتیجه داشتن زندگی سالم و به دور از هرگونه ظلم و ستمی خواهد شد.

 

وی در ادامه یادآور شد: پیامبران و امامان از جانب خداوند برای ارشاد مردم ماموریت یافتند؛ بنابراین هر فردی که در زندگی از این بزرگان پیروی کند به طور حتم درهای رحمت و سعادت الهی نیز بر روی وی گشوده خواهد شد./842/302/ب1

ارسال نظرات