۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۳۲۴۴۱۱
نیلچی زاده:

سبک زندگی را باید بر اساس حقیقت عالم انتخاب کرد

خبرگزاری رسا ـ نیلچی زاده با بیان این که سبک زندگی را باید بر اساس حقیقت عالم انتخاب کرد، گفت: اگر در زندگی فقط بر اساس ظواهر پیش برویم فریب می خوریم و ضرر می کنیم، اگر در جایی اهل بیت(ع) کاری را نهی کرده اند حتی اگر آن کار عُرف جامعه باشد باید آن را ترک کرد و عرف را شکست.
خانم فروغ نيلچي زاده

فروغ نیلچی زاده استاد حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، در رابطه با انتخاب سبک زندگی دینی، گفت: انسان هایی که دین ناب و توحیدی را انتخاب می کنند به دنبال یک روش زیبا و هماهنگ هستند که همه ابعاد زندگی خود را بر اساس آن شکل دهند.

 

وی ادامه داد: کسانی که در زندگی خود روش مشخص و واحد و هماهنگ داشته باشند در حقیقت به یک سبک رسیده اند، سبک هوشمندانه و منظم که همه اجزا یکدیگر را تایید می کنند، چیزی که امروز در زندگی ما وجود دارد یک 40 تیکه هویتی است که هر تکه آن مربوط به بخشی از ابعاد فرهنگی است که ممکن است یکدیگر را نقض کنند.

 

استاد حوزه و دانشگاه افزود: ما نیاز داریم که دین را با روش خاص و ناب اهل بیت(ع) بشناسیم و عُرفیات خودمان را نیز شناسایی کنیم و ببینیم که چگونه بین این دو ارتباط برقرار کنیم، گاهی عُرف را به عنوان مُد معرفی می کنند که ثبات ندارند و به ظاهر زندگی ما مرتبط هستند.

 

نیلچی زاده بیان داشت: خداوند در قرآن به ما توصیه می کند که در سبک زندگی خود حقیقت عالم را بشناسید و بر اساس حقیقت عالم سبک زندگی خود را انتخاب کنید، اگر فقط بر اساس ظواهر پیش بروید فریب می خورید و ضرر می کنید، اگر در دین و قرآن دستوری خلاف عُرف ما داده شده باشد باید آن عرف را شکست.

 

اگر دین را درست به مردم معرفی کنید مردم به سمت آن خواهند آمد

وی اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) از جمله کسانی بودند که عرف رایج جامعه را شکستند و از مردم خواستند عرف کم توجهی و بی ارزش قلمداد کردن دختران را بشکنند، امروزه یکی از اشتباهات ما این است که بسیاری از دستورات دینی را که فرمول سعادت انسان ها است به مردم معرفی نمی کنیم و فکر می کنیم مردم قبول نمی کنند و از دین فاصله می گیرند.

 

کارشناس مسائل خانواده، ابراز داشت: امام صادق(ع) می فرمایند: اگر دین را درست به مردم معرفی کنید مردم به سمت آن خواهند آمد، کسی که می خواهد دین را به مردم معرفی کند باید در وهله اول خودش دین را به خوبی بشناسد و از محدوده های ممنوعه اجتماعی نترسد و حق پنهان کردن دین را بهانه این که به ذائقه مردم خوش نمی آید ندارد.

 

نیلچی زاده گفت: باید مقتضیات زمان و مکان را شناخت و به تناسب فهم و دریافت، دین را مرحله به مرحله ابلاغ کرد، در غیر این صورت افراد دچار افراط و تفریط می شوند و بعضا می بینیم که مستحبات را جایگزین واجبات می کنند، اگر در جایی اهل بیت(ع) کاری را نهی کرده اند حتی اگر آن کار عُرف جامعه باشد باید آن را ترک کرد./869/302/ب1

ارسال نظرات