۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۳۲۴۴۳۲

«زن و اسلام در آمریکا»؛ محور نشست دانشگاه ماساچوست

خبرگزاری رسا ـ یک کارشناس رشته مطالعات اسلامی در برنامه‌ای در دانشگاه ماساچوست آمریکا «زن و اسلام در آمریکا» را از محورهای سخنرانی خود قرار داد.
زن

 

به گزارش خبرگزاری رسا،«نیره کلکیله» کارشناس رشته مطالعات اسلامی در دانشگاه ماساچوست آمریکا در برنامه ای درباره موضوعاتی همچون «زن و اسلام در آمریکا» و نقش و جایگاه زنان در جامعه سخنرانی کرد.

 

وی با بیان اینکه در دنیا دیدگاه‌های مختلفی در مورد زنان، قوانین مربوط به آنها و تحصیلات و پوشش آنها وجود دارد، تأکید کرد: معیار غرب برای زنان، معیار ایده‌آلی برای کل دنیا نیست.

 

کلکیله با اشاره به رشد اسلام‌هراسی در غرب گفت: زنان مسلمان نباید به دلیل رشد اسلام‌هراسی فرهنگ اسلامی را کنار بگذارند.

 

وی گفت: آیا ما باید در این شرایط دین خود را رها کرده و با غرب و فرهنگ آن همسان شویم و هویت اصیل اسلامی خود را در مورد چگونه زیستن از یاد ببریم؟ یا اینکه فرهنگ اسلامی را اتخاذ و تلاش کنیم آن را درک و اجرا کنیم؟

 

این زن مسلمان همچنین به تفاوت فرهنگ‌ها و قوانین برخی کشورهای مسلمان با قوانین اسلام اشاره کرد و گفت: امروزه بسیاری از مردم قوانین برخی کشورها را با قوانین اسلامی یکسان در نظر می‌گیرند درحالی که باید میان آن‌ها تمایز قائل شد.

 

وی تأکید کرد: این مسأله به ویژه در جوامعی مانند آمریکا می تواند مشکل‌ساز باشد. زیرا مردمی که با جامعه اسلامی تعامل کمتری دارند، شناخت خود از اسلام را از طریق رسانه‌ها به دست می‌آورند که شناخت درستی نیست./982/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات