۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۳۲۴۴۷۲
امام جمعه بیروت:

تروریسم و افراط گرایی مذهبی در صدر مشکلات جهان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ روحانی لبنانی ضمن تاکید بر وحدت اسلامی در کشور های منطقه، عوامل اقتصادی و سیاسی را در شکل گیری پدیده افراط گرایی دخیل دانست.
سيد علي فضل الله امام جمعه بيروت

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله، امام جمعه بیروت در کنفرانس بین المللی انجمن جهانی اعتدال در عمان تحت عنوان "راهی بین آبادانی و ویرانی" گفت: جهان عرب و اسلام با چالش های زیادی روبرو است که تروریسم و تعددگرایی مذهبی در صدر این چالش ها قرار دارد.

 

وی افزود: عوامل اقتصادی و سیاسی در شکل گیری پدیده افراط گرایی دخیل بوده و مشکل امروز ما مشکل دین نیست بلکه مشکل گفتمان و اندیشه به شمار می آید.

 

این روحانی لبنانی تاکید کرد: باید مستندات دینی که گروه های تکفیری و تروریستی برای توجیه جنایات خود به آن تکیه می کنند روشن شده و برای همگان تبیین شود. در این مسیر باید به قرآن کریم و سیره متواتر استناد کرد تا بتوان به طور عادلانه قضاوت کرد.

 

امام جمعه بیروت تصریح کرد: تاکید بر نقاط مشترک بین مذاهب اسلامی همواره باید به عنوان یک اصل در بین جوامع اسلامی رعایت شود و مسائل مورد اختلاف را نیز باید از منابع موثق و در چارچوب گفت وگو بررسی کرد تا مسایل دیگر نتواند اسلام و مسلمانان را به مخاطره بیندازد.

 

حجت الاسلام فضل الله وحدت را یک اولویت دینی معرفی کرد و اظهار داشت: وحدت سنگ بنای پیشرفت دین و حفظ ایمان است. باید اختلافات سیاسی را از اختلافات مذهبی جدا کرد و از احساسات  مذهبی در زمینه مسایل سیاسی سوء استفاده نکرد.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: سیاست وابسته و غیر مستقل محکوم به شکست است. اقداماتی که بر پایه دسیسه و توطئه در فضای سیاسی انجام می گیرد، پیامدهایی منفی دارد که سرانجام متوجه همه مسؤولان و ملت ها خواهد شد./1321/ب902/د

ارسال نظرات