۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۳۲۴۴۹۰

شیخ علی سلمان برای چهارمین بار به دادگاه فراخوانده شد

خبرگزاری رسا ـ در حالی روحانی شیعی بحرین برای چهارمین بار متولی به دادگاه فراخوانده شده است که وی بیش از یکسال در زندان به سر می‌برد.
شيخ علي سلمان دبيرکل جمعيت الوفاق بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، جمعیت الوفاق بحرین تاکید کرد که شیخ علی سلمان دبیرکل این جمعیت امروز بار دیگر به دلیل اتهام‌های خصمانه در دادگاه حاضر شده است درحالی که وی سخنانی را پیرامون اصلاح سیاسی، توقف نقض حقوق بشر و ضرورت تحول دموکراسی در بحرین بر زبان جاری ساخته بود.


الوفاق افزود: پیشتر شش تن از کارشناسان سازمان ملل متحد با ارائه گزارشی، نگرانی خود را در قبال بازداشت شیخ سلمان ابراز کردند. آنان به صراحت اعلام کردند که بازداشت شیخ سلمان نتیجه اظهار نظرهای سیاسی وی بوده است که همواره بر ضرورت تشکیل نظامی دموکراسی تاکید داشته است.


این جمعیت خاطر نشان کرد: بنابر گزارش کارشناسان سازمان ملل، دادستانی بحرین بیانیه‌های مجرمانه‌ای علیه شیخ سلمان صادر کرده است که مستند به شهادت‌های باطل بوده و همین موضوع منجر به شکل گیری جوی خصمانه علیه وی در رسانه‌های داخلی وابسته به نظام شده است. نظام آل خلیفه شرایط بسیار سختی را در برابر شیخ سلمان و تمامی فعالان سیاسی قرار داده است.


الوفاق خواستار آزادی شیخ علی سلمان و تمامی فعالان سیاسی دربند نظام آل خلیفه شده و تصریح کرد: در سایه تلاش کشورهای منطقه برای حل بحران‌های موجود با تسویه سیاسی مسالمت آمیز، مسؤولان بحرینی نیز باید این فرصت را غنیمت شمرده و هرچه سریعتر برای آغاز مذاکرات سیاسی جدی اقدام کنند که این امر به ترسیم چشم اندازی صحیح برای تحقق ثبات دائمی در بحرین و منطقه منجر خواهد شد.


شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین سال گذشته به اتهام تلاش برای سرکوب و براندازی نظام از سوی ماموران امنیتی آل خلیفه بازداشت و پس از انتقال به دادستانی به چهارسال حبس محکوم شد.


وی در حالی که بارها با ارائه مستندات و دلایل کافی بیگناهی خود را اثبات کرد اما تا به امروز در زندان به سر می‌برد. صبح امروز دوشنبه نیز چهارمین جلسه محاکمه شیخ سلمان در شرایطی برگزار شد که تمامی سازمان‌های حقوق بشر این جلسه دادرسی را فاقد هرگونه مشروعیت دانستند.


سازمان‌ها و نهادهای حقوقی بین المللی همانند کمیسریای عالی حقوق بشر ضمن اعلام بیگناهی شیخ سلمان خواستار آزادی بدون قید و شرط وی شدند./981/ب902/د

ارسال نظرات