۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۳۲۴۵۰۱

راز آفرینش و روایت عشق در رادیو معارف

خبرگزاری رسا ـ شرح حدیث مفضل در برنامه «راز آفرینش» و تبیین سبک زندگی شهدا در برنامه «روایت عشق» از جمله برنامه‌های در هفته جاری رادیو معارف است.
راديو معارف

به گزارش خبرگزاری رسا، شرح حدیث مفضل در برنامه «راز آفرینش» و تبیین سبک زندگی شهدا در برنامه «روایت عشق» از جمله برنامه‌ها رادیو معارف است.

 

شرح حدیث مفضل در برنامه «راز آفرینش»

رادیو معارف در برنامه ای با عنوان «راز آفرینش» به شرح حدیث مفضل می‌پردازد.

 

 حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا قلمکاریان اصفهانی، کارشناس نجوم اسلامی در برنامه «راز آفرینش» مفاهیم بلند حدیث مفضل را تبیین می‌کند.

 

برنامه «رازآفرینش» کاری از گروه قرآن و اهل بیت رادیو معارف به تهیه کنندگی امیرعباس خاقانی و گویندگی نرجس فروغی روزهای شنبه تا پنجشنبه ساعت 17 از صدای فضیلت پخش می‌شود.

 

«حدیث مفضل» گفت‌وگوی امام صادق(ع) با یکی از یاران به نام «مُفضَّل» در موضوع خداشناسی است. آن امام همام در چند جلسه‌ای که با مفضل به گفتگو نشسته با بیان شگفتی‌های آفاقی و انفسی از طریق براهینی چون نظم و علیت به زبانی زیبا وجود و وحدانیت خدا را بر دل او نوش کرده است. این مباحثهٔ دلنشین میان مفضل و امام صادق علیه السلام بارها به صورت کتابی با عنوان "توحید مفضّل" ترجمه و منتشر شده است.

 

روایت عشق و 15 سال صبوری و ایثار

 

برنامه «روایت عشق» رادیو معارف ناگفته‌هایی از زندگی و 15 سال صبوری و ایثار یک زوج آسمانی را روایت می‌کند.

 

برنامه «روایت عشق» که با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین سبک زندگی شهدا پخش می‌شود، این هفته میزبان بانو شیرین جافر، همسر جانباز شهید ابراهیم مهران‌راد است که در گفت‌وگویی صمیمانه از زندگی و مجاهدت و ایثار این جانباز شهید سخن می‌گوید.

 

سرهنگ ابراهیم مهران راد از کارکنان لشکر 58 ذوالفقار نیروی زمینی ارتش به دلیل مجروحیت 15 سال بدون آنکه بتواند غذا بخورد و یا راه برود در بستر بود و پس از تحمل سال‌ها رنج و مشقت ناشی از عوارض موج انفجار و بمباران شیمیایی دوران جنگ تحمیلی 3 اسفند 1390 به جمع همرزمان شهیدش پیوست.

 

برنامه «روایت عشق» کاری از گروه فرهنگ و جامعه رادیو معارف سه شنبه‌ها ساعت 40: 16 ناگفته‌هایی از زندگی شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی را بازگو می‌کند.

 

 اعظم ایرانی تهیه کنندگی و محبوبه شیرعلی گویندگی «روایت عشق» را عهده دارند./998/101/ب2

 

منبع: رادیو معارف

ارسال نظرات