۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۳۲۴۶۰۵
رییس ستاد اعتکاف خبر داد؛

تهیه و تدوین جزوه آسیب ­شناسی اعتکاف و بررسی راهکارها

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد اعتکاف قم ضمن بیان خبر تدوین جزوه آسیب­شناسی اعتکاف و راهکارها، گفت: جشنواره بین­المللی اعتکاف در روز ولادت امام جواد(ع) در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی برگزار می­شود.
سيد عليرضا تکيه اي رييس ستاد مرکزي اعتکاف قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت­الاسلام سید علیرضا تکیه­ای، رییس ستاد اعتکاف پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد مرکزی و شورای علمی جشنواره بین­المللی اعتکاف خاطرنشان کرد: سنت اعتکاف که سنت رسول اعظم(ص) است که اکنون توانمندی آن به صدها هزار معتکف در هزاران مسجد در داخل کشور و ده ها کشور خارجی که در تفاهم نامه با جامعه المصطفی العالمیه امضا شده، مکان هایی که اقتضا دارد مراسم اعتکاف برگزار شود، شناسایی کرده اند که اخبار خوبی از آنها رسیده است. این کار، اقتضادارد که آسیب­شناسی شود تا دارای برکات باشد.

 

وی درباره تدوین جزوه آسیب­شناسی اعتکاف اظهار داشت: بشارت رهبر معظم انقلاب در آسیب­شناسی این کار مبارک، به تدوین یک جزوه ای با بهره مندی از نظرات و تجربیات  قم و خارج آن می شود که راهکارهای آن در حال تدوین است تا در راستای اقدام برای مراسم اعتکاف آسیب ها تبدیل به فرصت ها و ارزش ها شود.

 

حجت­الاسلام تکیه­ای ضمن بیان هدف برگزاری جشنواره بین­المللی اعتکاف تصریح کرد: جشنواره­هایی که برای اعتکاف گفته شد، با هدف غنی­سازی اعتکاف جشنواره­های فرهنگی،هنری و علمی بود که در جشنواره محصولاتی به دست آمد و محصولات آن خدمتتان تقدیم می شود.

 

رییس ستاد اعتکاف درباره برگزای اختتامیه جشنواره بین­المللی اعتکاف گفت: اختتامیه جشنواره ذکر شده، در روز ولادت امام جواد(ع) در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم(ع)برگزار خواهد شد؛ تقریبا آنچه در متون درباره اعتکاف و حواشی و تحقیق و پژوهش بوده و به دست آمده که در جشنواره رونمایی می­شود.

 

در ادامه این دیدار، حجت­الاسلام سید محمدباقر تکیه­ای با بیان اینکه آثار بسیار پرباری در بستر جشنواره اعتکاف محیا شده که عبارت اند از موسوعه اعتکاف که 5 مجلد است، موسوعه حدیثی اعتکاف که از سوی مؤسسه فرهنگی و هنری دارالحدیث در حال تدوین است.

 

وی افزود: از دیگر آثار، موضوع­شناسی احکام اعتکاف توسط مرکز موضوع­شناسی احکام فقهی نهایی شده و امیدواریم مراجع معظم در پاسخ گویی به احکام اعتکاف محبت بفرمایند که در مجموعه­ای در قال برساله ای در موضوع اعتکاف تدوین خواهد شد؛ تصویر نسخ خطی که در آستان قدس رضوی موجود بوده از دیگر آثار به شمار می رود که دریافت شده است که نهایی می­شود.

 

حجت­الاسلام تکیه­ای خاطرنشان کرد: از دیگر آثاری که در بستر جشنواره اعتکاف محیا شده، کتابنامه اعتکاف است که نمای کتاب­هایی که تاکنون درباره اعتکاف به چاپ رسیده را شامل می شود؛ از دیگر آثار مجموعه دلنوشته معتکفین است؛ بیانات رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید درباره اعتکاف در حال ترجمه به چهار زبان زنده دنیا است./822/پ202/چ1

ارسال نظرات