۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۳۲۴۶۱۶
امام جمعه برج البراجنه بیروت:

پاسخ به شبهات دینی بالاترین عبادت است

خبرگزاری رسا ـ روحانی لبنانی تاکید کرد که مسؤولان فاسد سیاسی مسایل مذهبی وتصبات طایفه ای را دستاویزی برای رسیدن به اهداف خود قرار می دهند.
شيخ احمد قبلان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد قبلان، امام جمعه برج البراجنه بیروت در مراسم استقبال از حجت الاسلام و المسلمین سید جواد شهرستانی، نماینده آیت الله سیستانی، ضمن بیان خیر مقدم، به بررسی مسایل و مشکلات لبنان و منطقه پرداخت.

 

این روحانی لبنانی گفت: ما در دورانی هستیم که آماج شبهات دینی مردم ما را احاطه کرده و عصر ارتباطات نیز در این زمینه پیامدهایی را برای بسط این شبهات دینی به دنبال داشته است.

 

وی افزود: بالاترین عبادت در شرایط کنونی پاسخ به شبهات دینی است، چرا که این کار موجب می شود اصل دین حفظ شود و مسیر بندگی برای دیگران و آیندگان روشن و پایدار بماند.

 

حجت الاسلام قبلان تاکید کرد: مشکل سیاستمداران ما این است که از دین و مذهب به عنوان یک مذهب برای پیشبرد اهداف خود بهره می گیرند این در حالی است که این اقدام موجب مشکلات فراوانی  از جمله درگیری، خونریزی و شدت گرفتن فتنه های مذهبی می شود.

 

امام جمعه برج البراجنه بیروت در پایان، خون مسلمان را محترمانه ترین مساله دانست و اظهار داشت: آنچه در سوریه، یمن، عراق، لیبی و دیگر کشورها منطقه شاهد آن هستیم به یک علت برمی گردد که آن پدیده افراط گرایی برخاسته از فتنه و انحراف مذهبی است و استعمارگران منطقه ای و فرا منطقه ای از این مساله به عنوان یک ابزار سوء استفاده می کنند./1321/ب902/د

ارسال نظرات