۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۳۲۴۶۲۶
استاد حوزه و دانشگاه:

مسؤولان به جای اعتماد به ابرقدرت ها به جوانان کشور اعتماد کنند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه بر لزوم توجه به استعدادهای بالقوه داخلی تاکید کرد و گفت: مسؤولان کشور به جای اعتماد به ابر قدرتهای جهان به توانمندی علمی دانشمندان داخلی اتکا کنند.
عباس بابائيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام عباس بابائیان استاد حوزه و دانشگاه عصر امروز در جلسه فعالان حوزه فرهنگ بخش بابلکنار با اشاره به نامگذاری امسال به نام اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل از سوی مقام معظم رهبری، گفت: تنها راه پیشرفت کشور ایمان و توکل به خدا و بهره گیری از ظرفیت های بالقوه و پنهان در کشور است.

 

وی به انواع توطئه های دشمنان علیه انقلاب اسلامی به ویژه تحریم های ظالمانه اشاره کرد و افزود: ایران از سال 1359 تا کنون با انواع تحریم ها در حوزه های مختلف علمی و اقتصادی مواجه است اما با توکل به عنایات خداوند متعال و با استعدادهای جوان داخلی به پیشرفته ترین فناوری های هسته ای و موشکی دست پیدا کردیم.

 

نماینده سابق ولی فقیه در منطقه چهارم دریایی سپاه یکی از الزامات اقتصاد مقاومتی را مردمی کردن اقتصاد دانست و خاطرنشان کرد: مسؤولان کشور به جای اعتماد به ابر قدرت های جهان به توانمندی علمی دانشمندان داخلی اتکا کنند.

 

وی ادامه داد: پیشرفت در حوزه فناوری هسته ای، پیشرفت های موشکی و حوزه نانو نماد خود باوری و اعتماد به جوانان کشور است.

 

حجت الاسلام بابائیان در ادامه به برکات ماه رجب اشاره کرد و اظهار داشت: ماه رجب در حقیقت مقدمه ای برای ورود به ماههای شعبان و سپس ماه مهمانی خدا یعنی ماه رمضان است.

 

وی بر لزوم توجه به بهره گیری از لحظات معنوی این ماه تاکید کرد و افزود: بر اساس حدیث شریفی از پیامبر اعظم(ص)، هر کسی در ماه رجب یک روز را روزه بدارد از غضب الهی به دور ودرهای جهنم به روی او بسته می شود.

 

امام جمعه بابلکنار یکی دیگر از مناسبت های ماه رجب را شب با فضیلت لیلة الرغائب عنوان و تصریح کرد: شب نخستین جمعه ماه ماه رجب به نام لیله الرغائب یا شب آرزوها نامگذاری شده که سفارش های زیادی برای استفاده و بهره گیری از فضیلت این شب تاکید شده است.

 

وی ایام البیض و اعتکاف رجبیه را مورد تاکید قرار داد و اذعان کرد: با توجه به استقبال پرشور مردم به ویژه جوانان از مراسم معنوی اعتکاف، باید با برنامه ریزی مناسب و همت خیرین در این باره اهتمام صورت گیرد./1313/202/ب1

ارسال نظرات