۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۳۲۴۷۳۹
عضو هیأت مدیره انجمن علمی تبلیغ مطرح کرد؛

تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو اصلاح فرهنگ و الگوی مصرف

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت مدیره انجمن علمی تبلیغ مهم‌ترین مسأله برای تحقق اقتصاد مقاومتی را اصلاح فرهنگ و الگوی مصرف دانست و گفت: اهتمام به پژوهش‌های مرتبط، ایجاد و تقویت اقتصاد دانش بنیان، توجه به نخبگان و اقدامات عملی مسؤولان و مردم از لوازم تحقق اقتصاد مقاومتی است.
اقتصاد مقاومتي حجت الاسلام محمدصالح مازني، مديرگروه نيازسنجي پژوهش معاونت پژوهش حوزه هاي علميه

حجت الاسلام محمدصالح مازنی، مدیرگروه نیازسنجی پژوهش معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به لوازم تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق تولید داخلی اشاره کرد و گفت: از زمانی که امام خمینی(ره) بحث خودکفایی در عرصه اقتصاد را مطرح کردند اقتصاد مقاومتی آغاز شد.

 

وی اظهار داشت: امام راحل به اقتضای شرایط پرالتهاب کشور، تأسیس و استقرار حکومت، بحرانهای داخلی، تحریمهای دشمن و بحران جنگ به این موضوع اشاراتی داشتند.

 

عضو هیأت مدیره انجمن علمی تبلیغ و ارتباطات حوزه تأکید کرد: دولتها در دوره‌های مختلف برای تحقق اقتصاد مقاومتی اقداماتی انجام داده‌اند و مردم نیز همواره همراه نظام بودند و رهبر معظم انقلاب نیز این بحث را تازه مطرح نکردند، بلکه در مناسبت‌های مختلف با ادبیات مناسب به دولتمردان توجه میدادند.

 

وی خاطرنشان کرد: مدتی است رهبر معظم انقلاب بر موضوع اقتصاد مقاومتی تأکید می‌کنند که به نظر می‌رسد چند عامل در ایجاد این دغدغه‌‌مندی مؤثر بوده است.

 

حجت الاسلام مازنی یادآور شد: یکی از عوامل ایجاد این دغدغه‌، وضعیت برآمده از پسابرجام است که رهبر معظم انقلاب با ترسیم این نقشه راه در مرحله نخست توقع دولت و ملت درباره آینده اقتصادی را اصلاح میکنند؛ به این معنا که برجام به معنی بازشدن درها و در نتیجه حل شدن همه مشکلات کشور نیست.

 

وی افزود: ایشان در گام بعد هشدار میدهند که مبادا دولت و مردم، دست از تولید ملی بردارند و به عبارت دیگر دولت و ملت باید از فرصت برجام برای تولید استفاده کنند و ظرفیت‌های کشور را در حالت رکود و معطل باقی نگذارند.

 

عضو هیأت مدیره انجمن علمی تبلیغ و ارتباطات حوزه تصریح کرد: ما نباید به قول و قرار بیگانگان خوشبین باشیم؛ زیرا خوی استکباری این دولت‌ها اقتضا میکند که هر روز یک مسألهای را برای فشار به ملت ایران بهانه کنند.

 

وی یادآور شد: عامل دیگر نامگذاری امسال، اولویت نظام است که دولتمردان را به اقتصاد توجه میدهد؛ مسأله مهمی که اگر اصلاح شود، تا حد زیادی درد و رنج ملت را کاهش می‌دهد.

 

حجت الاسلام مازنی مهم‌ترین مسأله برای تحقق اقتصاد مقاومتی را اصلاح فرهنگ و الگوی مصرف خواند و گفت: اهتمام به پژوهشهای مرتبط، ایجاد و تقویت اقتصاد دانش بنیان، توجه به نخبگان، حمایت از آنها برای مصروف داشتن ایده و وقت خود در داخل کشور، جدی گرفتن تولید، بهترشدن کیفیت تولیدات ملی به همت بخش خصوصی و استفاده از تولیدات داخلی از سوی مردم و اقدامات عملی مسؤولان و مردم به جای شعار از جمله لوازم تحقق اقتصاد مقاومتی است./908/302/ب2

ارسال نظرات