۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۳۲۴۸۱۵
آیت الله قبلان:

مبارزه با تروریسم وظیفه‎ای همگانی است

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای لبنان تاکید کرد که نشست های مشترک بین علمای اسلام و مسیحیت موجب تقویت اصل وحدت می شود.
آيت الله عبدالامير قبلان نايب رييس مجلس اعلاي اسلامي شيعيان لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله عبدالامیر قبلان، نایب رییس مجلس اعلای شیعیان لبنان در دیدار با "القس ریاض" دبیرکل انجمن گفتمان اسلام ـ مسیحیت، گفت: تروریسم شر مطلق است و باید با وحدت و همکاری بین پیروان ادیان آسمانی با تروریسم مقابله کرد.

 

وی افزود: مبارزه با تروریسم و پدیده افراط گرایی یک وظیفه همگانی است و مختص به پیروان دین خاصی نیست. مقابله همه جانبه با گروه های تکفیری و اندیشه افراط گرایانه منطقه و ملت های ما را از شر تروریسم در امان می دارد.

 

این عالم لبنانی اظهار داشت: اسلام و مسیحیت از یک شرچشمه نشأت می گیرد و تعالیم دینی و اخلاقی هماهنگی دارند. آموزه های ادیان آسمانی همواره مخالف خشونت وافراط گریی بوده و تروریسم را محکوم کرده اند. محبت، احترام متقابل و تعامل دوستانه و رعایت حقوق دیگران، یکی از سفارش های اساسی ادیان آسمانی است.

 

 وی از علمای دین خواست که مسیر اعتدال را برای مردم تبیین کنند و اصل وحدت را به عنوان یک اصل تخلف ناپذیر در اولویت مسایل مهم اجتماعی و دینی مطرح کنند.

 

نایب رییس مجلس اعلای شیعیان لبنان در پایان خاطر نشان کرد: نشست های مشترک بین علمای اسلام و مسیحیت می تواند به نزدیکی رویکردهای اجتماعی بینجامد و این مساله موجب تقویت اصل وحدت می شود./1321/ب902/د

ارسال نظرات