۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۳۲۴۸۵۰

نماینده آیت الله سیستانی با علمای صیدای لبنان دیدار کرد

خبرگزاری رسا ـ علمای اهل سنت صیدای لبنان در دیدار با نماینده حضرت آیت الله سیستانی بر ضرورت وحدت هر چه بیشتر بین مسلمانان و پیروان ادیان آسمانی تاکید و از خدمات این مرجع تقلید به جهان اسلام قدردانی کردند.
ديدار شهرستاني با علماي صيداي لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین سید جواد شهرستانی، نماینده حضرت آیت الله سیستانی در قم، در سفر خود به لبنان به شهر صیدای این کشور رفته و با علمای شیعه و سنی این شهر دیدار کرد.

 

در این دیدار، شیخ سوسان، مفتی صیدا ضمن عرض خیر مقدم به حجت الاسلام و المسلمین شهرستانی و هیأت همراه وی، گفت: صیدا همواره حامی وحدت بین شیعه و سنی بوده و علمای این شهر بسترساز وحدت بین پیروان ادیان آسمانی از جمله مسیحیان نیز هستند.

 

وی برای طول عمر و موفقیت روزافزون حضرت آیت الله سیستانی دعا کرد و گفت: ما احترام زیادی برای خدماتی که این مرجع دینی برای خدمت به اسلام ومسلمانان انجام می دهند قائل هستیم و از خداوند توفیقات روز افزون ایشان را خواستاریم.

 

از سوی دیگر النصیراوی، سخنگوی هیأت اعزامی از سوی دفتر حضرت آیت الله سیستانی نیز بر وحدت و همکاری بین اقشار جامعه تاکید کرد و این مساله را عامل مبارزه با فتنه گران و گروه های تروریستی خواند.

 

وی اظهار داشت: با همکاری و تعامل دوستانه می توان نقشه فتنه گران را نقش بر آب کرد و این نشست های مشترک بین علمای اهل سنت و شیعه بالاترین مظاهر اتحاد بین مسلمانان است. این همان خط مشی است که مرجع گرانقدر ما برای ما ترسیم و ما را به وحدت هر چه بیشتر توصیه کردند.

 

در پایان این دیدار شیخ سوسان، چندین نسخه از قرآن های نفیس را به حجت الاسلام و المسلمین شهرستانی تقدیم کرد و در مقابل نیز نماینده حضرت آیت الله سیستانی نسخه هایی خطی از نهج البلاغه را به علمای صیدا تقدیم کرد./1321/ب902/د

ارسال نظرات