۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۳۲۴۸۶۷
نماینده آیت الله سیستانی در اروپا:

مسؤولان و سیاستمداران امام علی را الگوی خود قرار دهند

خبرگزاری رسا ـ نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا گفت: مسؤولان وسیاستمداران جهان باید امیر المومنین علی (ع) را الگوی خود قرار دهند.
حجت الاسلام سيد مرتضي کشميري، نماينده حضرت آيت الله سيستاني در اروپا


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مرتضی کشمیری، نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا، روز گذشته در مسجد ابوذر در جمع شیعیان شهر اتاوا، پایتخت کشور کانادا به بررسی زندگی امیر المومنین علی (ع) پرداخت و از همه مسؤولان و سیاستمداران جهان دعوت کرد که زندگی امام علی (ع) را الگوی خود قرار دهند.


نماینده حضرت آیت الله سیستانی افزود: در نامه امیرالمومنین علی (ع) به مالک اشتر نکات ارزنده بسیاری نهفته است که متاسفانه مسؤولان و سیاستمدارن به آن توجه نمی کنند.


وی با اشاره به آیات و احادیث مختلف پیرامون جایگاه امام علی (ع) گفت: امامت یک مقام الهی است و خداوند ائمه و معصومان (ع) را تعیین می کند. در امامت شرایط سنی لحاظ نشده است زیرا می بینیم که خداوند متعال در حالی امام جواد (ع) و امام هادی (ع) را به مقام امامت امت می رساند که در سن کمی قرار داشتند.


وی به توقف خطبه‎های سیاسی نمایندگان حضرت آیت الله سیستانی در نماز جمعه اشاره کرد و اظهار داشت: مرجعیت در اعتراض به وضعیت سیاسی عراق خطبه‎های نماز جمعه را متوقف کرد. سکوت مرجعیت جواب خیلی از سوال‎های آنان است.


نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا  تصریح کرد: مرجعیت به محتاجان، محرمان و ایتام توجه ویژه‎ای دارد و به همین علت مراکز و موسسه‎های در راستای کمک به آن‎ها دایر ساخته است./994/ب902/د

ارسال نظرات