۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۲
کد خبر: ۳۲۴۸۹۰
امام ‌جمعه پاکدشت تأکید کرد؛

ضرورت حضور روحانیت در مدارس برای پاسخگویی به شبهات

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه پاکدشت گفت: باید در دبیرستان‌های دخترانه و پسرانه، دفتر روحانیت به‌منظور همکاری حوزه و آموزش‌وپرورش تأسیس شود تا روحانیان و مبلغان با ارتباطی نزدیک و مستمر با آینده‌سازان میهن اسلامی، مشکلات و شبهات آنان را رفع کنند.
حجت الاسلام حسن لزومي امام جمعه پاكدشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حسن لزومی امام جمعه پاکدشت امروز در دیدار اعضای شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان شهرستان پاکدشت با اظهار نگرانی از ضعف در اعتقادات و باورهای دانش‌آموزان بیان کرد: بایستی با برنامه‌ریزی، اساس اعتقاد و باور جوانان را تقویت کرد.

 

وی تصریح کرد: عقیده، اساس کار و موتور محرکه انسان در زندگی است، اگر فردی، عقیده یزیدی داشته باشد، بر اساس آن عمل می‌کند که گروهک‌های تکفیری نظیر داعش نمونه‌هایی از آن هستند.

 

امام‌جمعه شهرستان پاکدشت افزود: بعد از انتخابات پاکدشت، شهادت شهدای مدافع حرم در این شهر سبب ایجاد موج فرهنگ انقلابی و بازخوانی تفکر ناب حضرت امام خمینی(ره) شد.

 

وی با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمنان در فضای مجازی و ماهواره‌ای ابراز کرد: دشمن همواره در پی نفاق، تفرقه، تخریب هویت ملی، دینی و روحیه انقلابی جوانان است و از ابتدا هم قرار نبوده، مبلغ اسلام و مبانی تشیع باشد و این وظیفه ماست تا با پاسداری از حریم دینی و ملی جوانان، نقش خود را به‌درستی ایفا کنیم.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان پاکدشت ادامه داد: ذهن جوان امروز، مملو از سؤالات عمده بی‌جواب است؛ پرسش‌هایی که بیشتر حول محورهای حجاب، انقلاب، روحانیت و مقاومت در ذهن متبادر شده و بایستی با پاسخ‌های قانع‌کننده و عمیق، ضمن آگاه‌سازی آنان را با رسالت انقلابی‌شان آشنا کنیم.

 

وی ادامه داد: شیوه برخورد با جوان و نوجوان مهم است و باید بر اساس اصل نصیحت همراه با حفظ شخصیت باشد تا او بداند این نصیحت از روی خیرخواهی و دلسوزی است.

 

دفتر روحانیت به‌منظور همکاری حوزه و آموزش‌وپرورش تأسیس شود

این مقام مسؤول خطاب به دانش آموزان گفت: شما باید با شناسایی و ارزیابی چالش‌های اساسی جوان معاصر انقلاب، به مسؤولان امر یاری رسانده و برای رفع موارد سوء و تقویت اثرات مثبت، برنامه‌ریزی و اقدام کنید.

 

حجت الاسلام لزومی با تأکید برافزایش پایه‌های علمی و اعتقادی دانش آموزان ابراز کرد: باید در دبیرستان‌های دخترانه و پسرانه، دفتر روحانیت به‌منظور همکاری حوزه و آموزش‌وپرورش تأسیس شود تا روحانیان و مبلغان با ارتباطی نزدیک و مستمر با آینده‌سازان میهن اسلامی، مشکلات و شبهات آنان را رفع کنند چرا که نقش پررنگ روحانیت و حوزه‌های علمیه در تربیت دینی دانش‌آموزان بسیار تسهیل‌کننده است.

 

شایان‌ذکر است در این دیدار صمیمی، مسؤول و معاونان اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان شهرستان پاکدشت حضور داشتند و هر یک به بیان مطالب و نظرات خود پرداختند.

 

همچنین در ابتدای این دیدار، میلاد تاجداری معاون اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان تهران و مسؤول اتحادیه شهرستان پاکدشت، گزارشی از وضعیت انجمن در سال 94 ارائه و برنامه‌های سال جدید را تشریح کرد.

 

گفتنی است در هفته جاری دو جوان بسیجی مدافع حرم از شهرستان پاکدشت به فیض شهادت نائل آمدند./804/202/ب1

ارسال نظرات