۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۵
کد خبر: ۳۲۴۹۰۰

کارگروه مرمت و نگهداری از اماکن مذهبی در آذربایجان‌شرقی تشکیل شد

خبرگزاری رسا ـ کارگروه مشترک اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان با هدف مرمت و نگهداری از اماکن تاریخی مذهبی تشکیل شد.
کارگروه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، نشست مشترک کارگروه مرمت و نگهداری از اماکن تاریخی مذهبی در آذربایجان‌شرقی امروز با حضور مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی و مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار شد.


حجت الاسلام علی مصائبی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان در این نشست بر رسیدگی به امور و مرمت امامزاده ها و بقاع تاریخی استان تأکید کرد و اظهار داشت: با توجه به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 لزوم رسیدگی به اماکن مذهبی تاریخی ضرورت دارد.


وی از برگزاری نشست های مشترک با شهرداری تبریز خبر داد و افزود: طی این نشست ها شهرداری نسبت به تأمین اعتبار جهت مرمت اماکن متبرکه تاریخی تبریز اعلام آمادگی کرده است، ضمن این‌که برخی از این اماکن نیز نیازمند مرمت و بهسازی هستند.


همچنین فرزین حق پرست، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، گفت: حفظ و نگهداری از بقاع متبرکه دارای قدمت تاریخی و اماکن تاریخی- مذهبی ثبتی استان، نیازمند همکاری تنگاتنگ این دو اداره کل و تشکیل جلسات مداوم کارگروه پیرامون موارد مشترک است.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با اشاره به هویت دینی و فرهنگی آذربایجان و شهر تبریز به عنوان نخستین پایتخت جهان تشیع خاطرنشان کرد: نتیجه جلسات این کارگروه مشترک، به منظور تنویر افکار عمومی در اختیار رسانه ها قرار خواهد گرفت.


وی افزود: بعد از بحث و تبادل نظر در خصوص مرمت و نگهداری از اماکن تاریخی – مذهبی استان در این جلسات و برآورد هزینه های لازم، هر دو اداره کل ملزم به تأمین اعتبار از محل منابع ملی و استانی در راستای تحقق اهداف مشترک خواهند بود.


حق پرست در این نشست، بهسازی و بهبود وضعیت مقبره چهار منار را از اولویت های کاری اداره کل در سال جاری عنوان کرد و از شروع اقدامات اولیه به منظور بهبود وضع موجود این بنای تاریخی خبر داد./935/202/ب1

ارسال نظرات