۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۳۲۴۹۸۵

واکنش شدید علمای بحرین به رسوایی جدید نظام آل‎خلیفه

خبرگزاری رسا ـ درپی هتک حرمت یکی از زنان انقلابی بحرین در اداره بازپرسی، علمای بحرین نسبت به این اقدام واکنش شدیدی نشان دادند.
علماي بحرين


به گزارش خبرگزاری رسا، علمای شیعه بحرین با صدور بیانیه‌ای اقدام مسؤولان قضایی بحرین در تعرّض به یکی از زنان انقلابی در طول دوران بازجویی و کشته شدن این بانوی انقلابی را به شدت محکوم کرده و وی را «قربانی سوء استفاده جنسی» توصیف کردند.


در این بیانیه آمده است: در شریعت مقدس اسلام حرمت ناموس از بالاترین محرمات است تا آنجا که برای صیانت از حرمت زنان، شارع مقدس مجوز جنگ و کشتار در این راه را صادر کرده است. انسان مومن در برابر شرافت، آبرو و حیثیت خود حساس بوده و هیچگاه فکر تعدّی به آن از سوی بیگانگان را در سر نمی‌پروراند چه برسد به آنکه کسی بخواهد به شرافتش تعرّض کند.


این بیانیه افزود: فرزندان غیّور و مومن بحرین در شبکه‌های اجتماعی خبری را از یکی از رسانه‌ها بازنشر دادند که در آن یکی از زنان انقلابی بحرین در اداره تحقیقات جنایی از سوی سه تن از ماموران بازپرسی به شدت تحت آزار و شکنجه قرار گرفته و سپس به وی تجاوز شد.


علمای بحرین خاطر نشان کردند: شرافت و آبرو همانگونه که یکی از شؤون دینی است، مسؤولیت و وظیفه‌ای نیز برای هر دولت است که در راه صیانت از شرافت شهروندان خود از هیچ کوششی دریغ نکند اما در سایه سیاست‌های نظام آل خلیفه و سکوت مسؤولان در برابر این فاجعه تعرض به نوامیس مردم حلال شمرده می‌شود.


آنان با ابراز تعجب از سکوت حاکمیت و بی اعتنایی به این موضوع ادامه دادند: آیا شرافت و آبروی ملت بحرین آنقدر بی اهمیت است که هیچ مسؤولی سخنی از این موضوع به میان نیاورده و اعلام موضع نکرده است. آیا نباید مسؤولی به مردم اطمینان دهد که این مساله را با جدیت پیگیری کرده و نتیجه را به مردم اطلاع دهد؟


علمای بحرین در پایان ضمن محکومیت این اقدام نظام آل خلیفه را مسؤول این فاجعه انسانی دانسته و خواستار بررسی این پرونده از سوی سازمان‌های حقوق بشر جهانی شدند./981/ب 902/د

ارسال نظرات