۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۳۲۴۹۸۶

مادران و همسران شهدای مدافع حرم چهارمحال و بختیاری تجلیل شدند

خبرگزاری رسا ـ آیین تجلیل از مادران و همسران شهدای مدافع حرم استان چهارمحال و بختیاری، به همت سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) این استان برگزار شد.
مدافعان حرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، رضا محمدسلیمانی، فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز در مراسم تجلیل از مادران و همسران شهدای مدافع حرم این استان، با تجلیل از مقام شامخ شهدا، حلول ماه رجب و مناسبت‌های مختلف و میلاد معصومان(ع) در این ماه را تبریک گفت.

 

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) در ادامه به تعیین راهبرد اصلی نظام از سوی رهبر معظم انقلاب در آغاز سال جدید اشاره کرد و افزود: ما بر اساس راهبرد اصلی نظام وظیفه داریم بحث عملیاتی انقلاب را انتخاب کنیم و بر اساس آن حرکت کنیم.

 

این مقام مسؤول افزود: شعار امسال مبتنی بر اقتصاد مقاومتی و بالاتر از آن اقدام و عمل است؛ چرا که در کشور شعارهای زیادی داده می‌شود اما آن چیزی که به فعلیت در نمی‌آید عمل است که برای تحقق این شعار باید همت دو چندان کرد.

 

وی با اشاره به فعالیت‌های پر برکتی که در سال گذشته در این استان رخ داد، گفت: یکی از کارهایی که زیر بنای مسائل فرهنگی استان قرار گرفت برگزاری کنگره سرداران و شهدای استان بود که سبب شد شهدایی که برای ما و مردم استان و کشور کمتر شناخته شده بودند با برگزاری این کنگره بهتر معرفی شوند و این مهم ترین دستاورد کنگره بود.

 

محمدسلیمانی تأکید کرد: با توجه به آماری که دادگستری اعلام کرد در زمان برگزاری کنگره شهدا، آمار جرائم در منطقه به شدت کاهش یافت و این نشان می دهد که یاد و نام شهدا در جامعه چه تأثیر شگرفی دارد.

 

وی پیرامون نقش استان در دفاع از حریم اهل بیت(ع) نیز گفت: کاری که بچه های این استان در دفاع از حرم اهل بیت انجام دادند کاری کارستان بود تا آن جا که عملکرد آن ها مورد تقدیر و تشویق مسؤولان قرار گرفت.

 

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) خاطرنشان کرد: اگر فداکاری و جانفشانی شهید طاهری در شهر تدمر سوریه نبود ده ها تن از شیعیان سر بریده می شدند، علاوه بر این نقش دیگر شهیدان مدافع حرم استان هم در مأموریت های مستشاری، نقشی مهم و قابل توجه بود.

 

سردار محمدسلیمانی با یادآوری خاطره شهیدان علی عسگری (نخستین شهید مدافع حرم استان)، سردار عزت الله سلیمانی، مهندس بسیجی احمد قاسمی، حجت الاسلام محمدعلی قلی زاده و شهید سجاد مرادی و دیگر شهدای مدافع حرم، اظهار داشت: پرورش چنین فرزندان برومندی در سایه مکتب اهل بیت(ع) و نهضت سرخ عاشورا افتخاری برای شما پدران و مادران شهیدان است و صبر همسران و فرزندان شهدا نیز شایسته بهترین تجلیل ها است.

 

وی، اجر بی نهایت خانواده شهدا در محضر الهی را یادآور شد و گفت: تقدیر ما از شما عزیزان به منزله پاسداشت مقام والای اسوه های صبر و حماسه و ایثار است؛ وگرنه ایثار شما خانواده های معظم شهدا قابل مقایسه با هیچ پاداش دنیوی نیست.

 

گفتنی است در ادامه این مراسم، آیین تجلیل از مادران و همسران شهدای مدافع حرم چهارمحال و بختیاری در حسینیه آیت الله بهاءالدینی سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) برگزار و با اهدای لوح از خانواده معظم شهدای مدافع حرم استان تقدیر به عمل آمد./9457/202/ب1

ارسال نظرات