۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۳۲۵۰۲۹
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین:

یکی از راه‌های نفوذ دشمن در جامعه اسلامی مقوله سکولار است

خبرگزاری رسا ـ معاون امور فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین با بیان اینکه یکی از راه‌های نفوذ دشمن در جامعه اسلامی مقوله سکولار است، گفت: دشمن این‌گونه القا می‌کند که دین از سیاست جدا است.
حجت الاسلام عباس نظري

حجت‌الاسلام عباس نظری، معاون امور فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با بیان اینکه یکی از اهداف پیامبران الهی و ائمه اطهار(ع) تربیت نیروی انسانی است، گفت: با مطالعه تاریخ می‌بینیم که حکومت پیامبر اعظم(ص)، ایشان نیروی انسانی موردنیاز حکومت خود را تربیت کرده و از این افراد در جاهای مختلف استفاده می‌کردند.

 

وی افزود: در بازنگری فرهنگ تشییع نیز می‌بینیم امام صادق(ع) حوزه علمیه بزرگی را راه‌اندازی کرده و بیش از 4 هزار طلبه را در رشته‌های مختلف آموزش دادند چرا که یکی از نیازهای جهان اسلام مقوله آموزش و تربیت نیروی انسانی متعهد و کارآمد است و امروزه این موضوع در دو بخش دانشگاهی و حوزوی دنبال می‌شود.

 

معاون امور فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی قزوین تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های برجسته حوزه‌های علمیه این است که با توجه به نیازهای فکری، عقلی و اخلاقی جامعه بشری، نیروی انسانی توانمند و عالم تربیت می‌کند.

 

حجت‌الاسلام نظری اضافه کرد: آموزش تخصصی افراد می‌تواند کاربرد داخلی و خارجی داشته باشد، حوزه‌های علمیه با تربیت نیروهای متخصص و عالم؛ می‌توانند این افراد را به نقاط مختلف جهان اعزام کنند.

 

وی تأکید کرد: تعلیم نیروی انسانی موردنیاز حکومت اسلامی در بخش فکری، اعتقادی، اخلاقی و معنوی با حوزه‌های علمیه است.

 

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین با اشاره به تلاش دشمنان برای ایجاد شکاف بین نیروهای انقلابی، تصریح کرد: لفظ آخوند حکومتی و حکومت آخوندی حیله دشمن است چرا که انقلاب ایران یک انقلاب همه جانبه و مردمی بوده که حکومت آن از حوزه، دانشگاه و مردم جدا نیست و ما در مجموع یک خانواده بزرگ هستیم.

 

این مسؤول برخی شبهات را نتیجه القای دشمنان نظام دانست و گفت: برخی افراد با انقلاب زوایه دارند و حرف‌های زمان طاغوت را تکرار می‌کنند در حالی که امروز همه ما زیر یک پرچم مقدس به نام جمهوری اسلامی ایران زندگی می‌کنیم.

 

حجت‌الاسلام نظری با اشاره به مطالباتی که رهبر انقلاب از حوزه‌های علمیه دارند، اظهار کرد: رهبری که در نظام اسلامی با عنوان ولی فقیه و به تعبیر امام(ره) ستون انقلاب است از بخش‌های مختلف حکومت انتظاراتی دارد و از حوزه‌های علمیه انقلابی ماندن جامعه را مطالبه می‌کنند.

 

وی افزود: اگر جامعه انقلابی بماند بحث استکبارستیزی، دفاع از مظلوم و اجرای قوانین شرعی در آن گنجانده می‌شود.

 

استاد حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: انتظار دیگر رهبر انقلاب از حوزه‌های علمیه این است که تولید علوم انسانی اسلامی را جدی بگیرند چرا که متأسفانه بیشتر منابع درسی دانشگاه‌ها علوم انسانی غربی است که باید حوزویان علوم اسلامی را استخراج کرده و به عنوان منبعی غنی در اختیار جامعه قرار دهند.

 

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین با بیان اینکه یکی از راه‌های نفوذ دشمن در جامعه اسلامی مقوله سکولار است، اظهار کرد: دشمن اینطور القا می‌کند که دین از سیاست جدا است درحالی که ما اعتقاد داریم که دیانت عین سیاست بوده و نتیجه آن همین انقلابی است که امام خمینی(ره) آن را اجرایی کرد./955/302/ب2

ارسال نظرات