۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۳۲۵۰۳۴

انتشار 10 جلد فتوا از سوی دارالافتای مصر

خبرگزاری رسا ـ مفتی مصر از انتشار 10 جلد کتاب فتوا از سوی دارالافتای این کشور خبر داد.
شوقي علام

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شوقی علام مفتی مصر در دیدار با هیأتی از مسؤولان دینی مالزی به بررسی آخرین تحولات منطقه و راهکارهای تقویت همکاری‌های دینی میان دو کشور پرداخت.


وی در این دیدار تاکید کرد که جهان اسلام امروزه با موجی از مشکلات و چالش‌ها مواجه است که در راس آن می‌توان به گروه‌های افراطی و تروریستی اشاره کرد که بی‌شک تنها راه مقابله با آن همکاری همه جانبه کشورهای مسلمان به شمار می آید.


علام با اشاره به فعالیت‌های دارالافتای مصر خاطر نشان کرد که روزانه بیش از 350 سوال در بخش فتواهای شفاهی، 650 سوال از طریق شبکه‌های اجتماعی و پست الکترونیکی در سایت دارالافتا و 600 سوال تلفنی دریافت می‌شود که این مرکز پس از پاسخ به سوال‌ها، به زبان‌های مختلف این پاسخ‌ها را در اختیار دیگران قرار می‌دهد.


مفتی مصر با بیان آنکه بیش از 10جلد فتوا از سوی دارالافتا در سال‌های اخیر صادر شده است، افزود که مرکز دیده‌بان فتواهای تکفیری و اندیشه‌های افراطی در سال 2014 با هدف رصد و پاسخ شبهات گروه‌های افراط‌گرا تاسیس شده و تا به امروز نزدیک به پنجاه گزارش را منتشر کرده است.


علام به توانایی دارالافتای مصر در پاسخگویی به شبهات اشاره و تصریح کرد: این مرکز توانایی لازم را برای تقدیم هرگونه حمایت دینی و علمی برای مسلمانان داراست و تمام تلاش خود را برای نشر اسلام معتدل و به دور از خشونت به کار خواهد بست.


از سوی دیگر اعضای هیأت دینی مالزی با برشمردن دارالافتا به عنوان یکی از مراکز اصلی نشر اسلام میانه‌رو در جهان اسلام بر ضرورت گسترش همکاری با این نهاد تاکید کرد./981/ب902/د

ارسال نظرات