۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۷
کد خبر: ۳۲۵۰۴۷
مدیر مدرسه علمیه فاطمیه:

برای دفاع از دین و مقابله با دشمن باید مسلح به علم روز باشیم

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه فاطمیه با بیان این‌که باید نسبت به دینمان اطلاعات کافی و کامل داشته باشیم و در رابطه با آن تحقیق و بررسی کنیم، گفت: اگر اطلاعات کافی و به روز نداشته باشیم نمی‌توانیم در مقابل دشمن بایستیم.
مرکز مديريت حوزه هاي علميه خواهران

ربابه جنیدی جعفری، مدیر مدرسه علمیه فاطمیه پیشوا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در رابطه با اهمیت تحصیل دختران در حوزه علمیه گفت: با توجه به اینکه ما مسلمان و شیعه هستیم، باید در درجه اول نسبت به دینمان اطلاعات کافی و کامل داشته باشیم و در رابطه با آن تحقیق و بررسی کنیم.

 

جعفری افزود: اگر اطلاعات کافی و به روز نداشته باشیم نمی‌توانیم در مقابل دشمن بایستیم؛ ما زمانی می‌توانیم از دین خودمان دفاع کنیم که نسبت به آن علم داشته باشیم.

 

وی افزود: تاریخ و تجربه به ما ثابت کرده که با افزایش سطح اطلاعات افراد، امکان تاثیرگذاری تبلیغات فریبانه دشمن کمتر شده و اشخاص آگاه و متعهد و مقید نمی‌توانند، تبلیغات کذب آنها را به راحتی قبول کنند.

 

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه بیان داشت: جوانان باید تحصیلات علوم حوزوی را فرا بگیرند و در کنار آن علم روز را نیز کسب کنند؛  چرا که علم روز، تکمیل کننده تحصیلات و علوم حوزوی است.

 

جنیدی جعفری با تاکید بر لزوم تحصیل علوم دینی و حوزوی برای بانوان گفت: از مهم ترین وظایف بانوان، مدیریت خانواده و تربیت فرزندان است؛ به مراتب یک مادر تحصیل کرده در مقایسه با مادری که اطلاعات کافی در امور مربوط به خانواده  ندارد، موفق‌تر عمل می‌کند بنابراین منظور از تحصیل علم، علمی است که معرفت و شناخت آدمی را بالا ببرد، نه علمی که سبب غرور انسان ‌بشود.

 

وی در ادامه افزود: تحصیل علم از نظر اسلام یک ضرورت مطلق است؛ هیچ قید و شرطی ندارد و مسأله جنسیتی نمی‌تواند مانع کسب و علم دانش شود؛ نبی مکرم اسلام(ص) می‌فرمایند: «طَلَبُ الْعِلْمِ فَرِیضَةٌ عَلَى کُلِّ مُسْلِمٍ وَ مُسْلِمَة» کسب علم و دانش بر هر زن و مرد مسلمان واجب است.

 

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه در خصوص کارایی تحصیل کردگان حوزه خواهران برای جامعه گفت: باید در جامعه این نکته را فرهنگ‌سازی کنیم که هدف از درس خواندن، فهم و یادگیری مطالب درسی باشد.


وی در پایان خاطر نشان کرد: هدف از درس خواندن برای بانوان، باید در درجه اول خودسازی و کسب معرفت و در مراحل بعدی ساختن خانواده  و جامعه باشد./966/302/ب1

ارسال نظرات