۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۹
کد خبر: ۳۲۵۱۲۵

فضل الله نشست سران کشورهای اسلامی را عامل گسترش اختلافات دانست

خبرگزاری رسا ـ روحانی لبنانی تاکید کرد که همگان باید بدانند ریشه مشکلات در کشورهای عربی واسلامی نیست بلکه تمام فتنه ها از رژیم صهیونیستی و هم پیمانان این رژیم ستمگر نشأت می گیرد.
سيد علي فضل الله امام جمعه بيروت لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله، امام جمعه بیروت در خطبه های نماز جمعه این هفته در مسجد حسنین (ع) گفت: نشست سران کشورهای اسلامی در میان فتنه های مذهبی که منطقه را فرا گرفته است مسیر را برای دخالت بیشتر کشورهای که خود در منطقه جنگ افروزی کرده اند، هموار می کند.


وی افزود: در شرایطی که انتظار می رفت این نشست کانال های جدیدی برای گفت وگو و حل مشکلات بین کشورهای درگیر باز کند و راهکارهای جدیدی جهت مبارزه با تروریسم ارائه دهد، این نگرانی وجود دارد که این نشست شکاف بین کشورها را عمیق تر کرده و بر آتش مشکلات و فتنه ها بدمد.

 

این عالم لبنانی تاکید کرد: دیگر زمان آن فرا رسیده که همه بدانند مشکل در این کشور عربی یا آن کشور اسلامی نیست بلکه ریشه مشکلات و بحران ها در اندیشه استعمارگری رژیم صهیونیستی و همپیمانان اوست.

 

فضل الله تصریح کرد: اگر ملت ما با هوشیاری در زمانی که فتنه های مذهبی و سیاسی در همه جا دیده می شود، رفتار نکند، امنیت داخلی کشور از دست خواهد رفت. ایجاد کینه در دل مسیحیان علیه مسلمانان و برعکس و ایجاد بغض در دل شیعه و سنی علیه همدیگر ابزار اصلی دشمن است.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: منطقه ما به یک منطقه حاصلخیز برای شکل گیری درگیری های داخلی و فرقه ای تبدیل شده و کشورهای استعمارگر و ابر قدرت بر اساس مصالح و منافع خودشان دامنه این درگیری ها را در هر کجا که بخواهند گسترش می دهند./1321/ب902/د

ارسال نظرات