۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۲
کد خبر: ۳۲۵۱۴۸
یکی از علمای عراق:

رییس جمهور مصر خاک این کشور را به آل سعود فروخت

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای عراق با هشدار درباره تلاشهای عربستان برای به شکست کشاندن تجربه دموکراسی در این کشور، از نمایندگان پارلمان که دست به تحصن زده اند خواست به نصایح مرجعیت نجف عمل کنند.
آيت الله سيد محمد تقي مدرسي از علماي عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله محمد تقی مدرسی، از علمای عراق، در سخنرانی هفتگی خود با توجه به رأی 174 نماینده برای برکناری سلیم الجبوری رییس پارلمان گفت: به نجف اشرف بروید و به حکم خدا که از طریق مراجع دینی و علما بیان می شود عمل کنید و به نصایحشان گوش کنید.


وی با اشاره به این احتمال که بی ثباتی های عراق کار عربستان باشد، اظهار داشت: از بعضی از خواسته های خود صرف نظر کنید تا به راه حل های مناسب برای عبور از بحران برسید.


آیت الله مدرسی تأکید کرد، کشورهایی در منطقه هستند که از مشکلات داخل پارلمان عراق خوشحال می شوند چون خودشان از نظام دمکراتیک مانند عراق بی بهره اند از این رو تلاش می کنند تا تجربۀ دمکراسی در عراق را با شکست موجه کنند، که در صدر این کشورها عربستان سعودی قرار دارد.


وی اظهار داشت: ملت مصر برآشفته است؛ زیرا کسی که سرزمین خود را از دست بدهد، مانند کسی است که ناموس خود را از دست داده است.


این عالم عراقی تاکید کرد: بعید می دانم ملت یا ارتش مصر، در این سطح از ذلت و پستی باشند که در برابر پول های سعودی کرنش کنند.


وی خاطر نشان کرد: رییس جمهور مصر، ملت و سرزمین خود را به آل سعود فروخت.


آیت الله محمد تقی مدرسی سپس تبیین کرد: این پول ها و سرمایه گذاری های سعودی در مصر، به منظور کشاندن ملت مصر تحت سلطه آل سعود هزینه شده است.


گفتنی است که ده‎ها نفر از نمایندگان عراق که از سه شنبه گذشته در اعتراض به فهرست انتخابی العبادی برای کابینه جدید، در پارلمان تحصن کرده بودند روز گذشته به برکناری سلیم جبوری و معاون اولش همام حمودی و ابقای معاون دومش ارام شیخ محمد رای دادند.


نمایندگان معترض، پایبندی العبادی به کابینۀ تکنوکراتی که روز 31 مارس برای رأی اعتماد به پارلمان معرفی کرد، خواستارند و می گویند که این فهرست بار دیگر به فساد و پارتی بازی منجر خواهد شد./994/ب102/د

ارسال نظرات