۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۱
کد خبر: ۳۲۵۱۵۲
دبیرکل اتحادیه علمای مقاومت لبنان:

در نشست سران اسلامی جاهلیت جایگزین اسلام بود

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای اهل سنت لبنان تاکید کرد که اجلاس سران اسلامی از موضاعات اساسی غفلت شد و تنها به مسائل واهی و بی فایده پرداخته شد.
ماهر حمود، امام جماعت مسجد القدس صيدا


به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ ماهر حمود، دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مقاومت لبنان در خطبه های نماز جمعه روز گذشته که در مسجد قدس صیدای لبنان برگزار شد، گفت: آنچه در اجلاس سران کشورهای اسلامی دیده شد، مایه شرمساری بوده و هیچ نشانه ای از اسلام در آن دیده نشد؛ بلکه نشانه هایی از جاهلیت و ظلم و جنایت علیه دیگران نمایان است.

 

وی افزود: جای سوال است که فلسطین، مقاومت و کسانی که تنها با سلاح سرد علیه رژیم مسلح غاصب صهیونیستی قیام کردند در این اجلاس چه جایگاهی دارند؟

 

خطیب جمعه اهل سنت لبنان گفت: مقاومت و پیروزی های آن، شرافت امت اسلام، نفت های غارت شده از کشورهای منطقه، مبارزه حقیقی با تروریسم و حامیان منطقه ای آن، وحدت کلمه بین آحاد امت اسلامی از موضوعاتی اساسی بود که در این نشست بدان اشاره نشد.

 

این عالم اهل سنت لبنان تاکید کرد: آیا اعضای این نشست موضوعی جز دخالت ایران در امور کشورهای عربی نداشتند؟ آیا نباید در مورد دشمنی عربستان سعودی با مردم یمن سخنی به میان می آمد؟ این اجلاس به جای جبهه گیری علیه تروریسم و مبارزه با حامیان آن در منطقه سعی کرد مقاومت را نیز مندرج در فهرست گروه های تروریستی کند. باید گفت که شرف و کرامت در این اجلاس جایی نداشت.

 

شیخ ماهر حمود در پایان خاطر نشان کرد:امت اسلامی به خوبی می داند که عامل اصلی تمام فتنه ها و کشتارها و ترورها در منطقه رژیم ستمگر صهیونیستی است و این مساله در ترور شهید فتحی زیدان، مسؤول حرکت حماس به خوبی مشهود است./1321/ب903/د

ارسال نظرات