۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۳۲۵۲۲۸
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

تحصیل در حوزه با نیت کسب پست و مقام مردود است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان این‌که هدف از طلبگی باید صرف رضای خدا باشد، گفت: تحصیل در حوزه های علمیه با نیت کسب پست و مقام از سوی مکتب دینی مردود است.
آزمون ورودي حوزه هاي علميه در اروميه آزمون ورودي حوزه هاي علميه در اروميه حجت الاسلام محمدي، مديرحوزه هاي علميه آذربايجان غربي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در جلسه آزمون ورودی حوزه های علمیه استان در مصلای امام خمینی (ره) ارومیه، علما را وارثان انبیای الهی عنوان کرد و اظهار داشت: علمای حوزه های علمیه که در مسیر تزکیه و خودسازی نفس و تعلیم و تربیب طلاب می کوشند، توفیق بزرگی از جانب خداوند متعال است.


وی گفت: مسأله تبلیغ دین و شریعت پیامبر بزرگوار و آشنا کردن جماعت با دین خدا بهترین مسؤولیت از جانب پروردگار بر دوش علما و مبلغان دینی است.

 


امام جمعه ارومیه با بیان روایتی افزود: کسی که علم اندوخته خود را در راه خدا به مردم نشر دهد و مردم از آن تبعیت کنند، نزد حق تعالی پاداش عظیمی خواهد داشت.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی تصریح کرد: اگر کسی را اهل تدین و احسان کرده و اورا با خدا وصل دهیم، همه اینها رضایت پروردگار را به دنبال خواهد داشت.

 

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه ممکن است داوطلبان حوزه در این مسیر فشارهایی را متحمل شوند، اظهار داشت: عالم دین بودن سخت است و باید در این مسیر شب و روز تلاش کرده و ناملایمات را تحمل کرد.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه از همان ابتدا باید نیت خود را خالص کنیم، ادامه داد: هدف ما در این مسیر باید صرفا رضای خدا باشد و نیت اینکه در این راه به مقامی برسم از سوی مکتب دینی مردود است.

 

گفتنی است، آزمون ورودی حوزه های علمیه آذربایجان غربی با شرکت 800 نفر در مصلای امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد./936/202/ب1

ارسال نظرات